دوشنبه 04 بهمن 1395 | صفحه اصلی | درباره ما | RSS
14

حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین

حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این دوره از نمایشگاه که به مدت سه روز دایر خواهد بود، بیش از 20 کشور و شماری از دفاتر و سازمان‌های مرتبط با حوزه گردشگری حضور دارند و به معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در عرصه این صنعت می‌پردازند.

در آیین گشایش نمایشگاه، شهردار شهر «هایکو» در سخنانی با قدردانی از تمامی شرکت‌ها و نمایندگان خارجی حاضر در این دوره گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی گامی ارزشمند در راستای توسعه مناسبات گردشگری بین چین و دیگر کشورهای دنیا است.

وی همچنین اظهار داشت: چنین رویداد‌های فرهنگی می‌تواند مناطق توریستی و جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف را به بازدیدکنندگان معرفی و آنان را در سفر به مناطق دیدنی این کشورها ترغیب و راهنمایی کند.

به گفته ابوالفضل سر آبادانی، نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در گوانجو، در این دوره از نمایشگاه غرفه ایران که 55 مترمربع مساحت دارد، با حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برپاشده است.

وی با اشاره به استقبال گرم بازدیدکنندگان از غرفه ایران در نخستین روز برپایی نمایشگاه، گفت: در غرفه ایران اقلام فرهنگی و بروشورهای تبلیغاتی مناطق و جاذبه‌های مختلف کشورمان به‌منظور معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری ایران، میان شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

با وجود گسترده بودن روابط تجاری ایران و چین، مردم این کشور آشنایی و آگاهی زیادی نسبت به ایران و جاذبه‌های گردشگری آن ندارند و حضور نمایندگان صنعت گردشگری کشورمان در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به پر کردن این خلأ کمک کند.

بر اساس این گزارش، نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری ایران باهدف معرفی فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور و بهره‌گیری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، برای تثبیت و ارتقای جایگاه ایران در جهان تشکیل‌شده‌اند.

در حال حاضر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به 17 نفر در 12 کشور شامل اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، آلمان، هلند، ژاپن، چین، کره جنوبی، سنگاپور، عراق، جمهوری آذربایجان و عمان مجوز نمایندگی اعطا کرده است.

اطلاع‌رسانی، تبلیغات، بازاریابی و سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهار وظیفه اصلی نمایندگی‌ها به شمار می‌رود که در حال حاضر نماینده‌های یادشده در جهت نیل به وظایف فوق مشغول به فعالیت هستند.

تعداد مشاهده خبر: (159)
گروه خبر: گردشگری
کد خبر: 119363
  • حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین
  • حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین
  • حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین
  • حضور نماینده ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری چین