ﺳﻪشنبه 26 دی 1396 | صفحه اصلی | درباره ما | RSS
24

رونمایی از کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایلام

رونمایی از کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایلام

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام، میلاد پوررجب کار‌شناس ارشد توسعه بازار شرکت پارسیان کسب‌و‌کار هم‌محله (زودل) در این آیین با بیان اینکه شرکت زودل با مشارکت شرکت پست و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در تهران کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی با عنوان «آنلاین شوید، جهانی بفروشید» را شروع کرد و با بیان این‌که ایلام به عنوان سی‌ودومین شهر کشور به این کمپین پیوسته است، گفت: «هدف از این کمپین کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط با محوریت معرفی صنایع‌دستی ایرانی برای معرفی بهتر و بیشتر به بازارهای بین‌المللی است.» 

پوررجب با اشاره به اینکه تاکنون ۲هزار نفر در این کمپین سراسری شرکت داشته‌اند، افزود: «شرکت زودل سه سال است که راه‌اندازی شده و با ارائه راهکارهای صادراتی خود توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه تجارت الکترونیک دست یابد.» 

او به فعالیت تجاری بیش از ۱۷هزار شرکت ایرانی در قالب بستر شرکت زودل اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر بیش از ۱۰هزار درخواست خرید داخلی و بین‌المللی از طریق بستر زودل برای شرکت‌های ایرانی ارسال می‌شود که نشان‌دهنده موفقیت این شرکت، در معرفی محصولات تولیدکنندگان داخلی و ورود به بازارهای جهانی است.» 

کار‌شناس ارشد توسعه بازار شرکت زودل رسالت اصلی این شرکت را حذف واسطه‌ها و معرفی مستقیم محصولات تولیدی به مشتریان و مصرف کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: «این شرکت با توجه به فعالیت در بستر الکترونیک بدون محدودیت آمادگی دارد تا کالاهای تولید ایرانی را به جهانیان و بازار داخلی معرفی کند.» 

پوررجب به معرفی محصولات از طریق دو مدل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اشاره کرد و گفت: «در مدل خرده‌فروشی، اپلیکیشن "زودمال" با مشارکت شرکت ملی پست ایران تهیه شده که تا اواخر بهمن ماه رونمایی خواهد شد و فرصتی ویژه در اختیار صنعتگران ایرانی، برای صادرات محصولات تولیدی خود به صورت خرده فروشی فراهم می‌کند.» 

او با اشاره به بازار یک‌تریلیون دلاری این نوع تجارت در سراسر جهان، افزود: «این اپلیکیشن که در برخی کشور‌ها همچون قزاقستان، لبنان، چین و... معرفی شده و به دیگر کشور‌ها نیز ارسال خواهد شد، فرصتی برای معرفی محصولات تولیدات تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی برای استفاده از این بازار میلیون دلاری فراهم خواهد کرد و صاحبان صنایع همچون صنایع‌دستی می‌توانند از این نوع تجارت نوین به خوبی استفاده کنند.» 

حذف واسطه‌ها از مزیت‌های مهم استفاده از فضای مجازی برای تولیدکنندگان است

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام نیز در این مراسم گفت: «استفاده از فضای مجازی در سراسر جهان رو به افزایش است و این فضا فرصتی خوب برای معرفی کالاها و خدمات در سراسر جهان فراهم کرده است.»

او با اشاره به اینکه تأمین بازار فروش و بدست آوردن مشتریان جدید و بازار گسترده، از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان صنایع‌دستی استان ایلام است، افزود: «با توجه به روند توسعه فناوری‌های نوین  در عرصه جهانی، پیش بینی شده است که ۹۰ درصد فعالیت‌های آتی جهان در این فضا صورت گیرد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام حذف واسطه‌ها در تجارت الکترونیک و بستر فراهم شده برای عرضه مستقیم کالا و خدمات به مشتریان و بازارهای هدف را از مهم‌ترین مزیت‌های تجارت الکترونیک در ایران و جهان دانست و عنوان کرد: «در استان بدلیل عدم شناخت بازار توسط اغلب صنعتگران صنایع‌دستی، برخی واسطه‌ها محصولات تولیدی این فعالان را خریداری کرده و با برند سایر شهرها به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند که در این بین تنها صنعتگران به حق و حقوق خود دست نمی‌یابند.»

شنبه‌زاده ارائه محصول به قیمت تولیدی به مشتری را از دیگر مزیت‌های عرضه مستقیم کالاهای تولیدی دانست و ادامه داد: «با استفاده از تجارت  الکترونیک، هم در وقت صرفه‌جویی خواهد شد و همچنین با کاهش رفت و آمدها و متعاقب آن استفاده کمتر از خودروها، آلایندگی شهرها نیز کاهش یافته و از این طریق به حفظ محیط زیست نیز کمک شایان توجهی خواهد شد.»

در این آیین شیوه استفاده از اپلیکیشن زودمال و سایت شرکت زودل به صنعتگران صنایع‌دستی ایلام و مدیران میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای چگونگی معرفی محصولات تولیدی خود آموزش داده شد و مورد استقبال مدیران و صنعتگران قرار گرفت.

تعداد مشاهده خبر: (124)
کد خبر: 130550
  • رونمایی از کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایلام
  • رونمایی از کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایلام