عملکرد سالانه یگان حفاظت اداره کل استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجانگفت: عملکرد یگان حفاطت در تامین امنیت گردشگران و حفاظت از آثار تاریخی  درسال 98 بسیار مثبت بوده  است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند :« از ابتدای سال 98 تا پایان اسفند ماه،  هزاران بازدید از آثار و نظارت در بنا‌های تاریخی استان صورت گرفته است».

وی اعلام کرد:«در سال 98 ، کشف 8دستگاه فلزیاب، کشف و ضبط 865 قلم اشیاء مکشوفه، 2738مورد پایش،123 مورد اسکورت اشیاء، 17 مورد پلمپ، 52 نفر متهم دستگیر شده،21 پرونده متشکله،  1125 مورد خبر دریافتی از مردم و دستگاههای دولتی، 347 مورد تعاملات، و 9 کلاس آموزشی برای دهیاران، بخشدارها و اعضای شورا  انجام گردید».

 ارجمند اعلام کرد:« بازدید‌های دوره‌ای برای حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول ، حفظ نظم و امنیت موزه‌ها، گنجینه‌ها، بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی را ازجمله وظایفی برشمرد که از سوی نیرو‌های این یگان  در استان زنجان به‌صورت منظم انجام می‌شود».

وی تاکید کرد:«صیانت از مواریث فرهنگی نیازمند مشارکت تمامی گروه ها است و ضروری است تمامی نهادها نسبت به ارتقا آن اقدام کنند».

انتهای پیام/

کد خبر 139901233

برچسب‌ها