کسب درآمد آن‌لاین از فروش صنایع‌دستی

تا چند سال پیش، شبکه‌های اجتماعی جز ابزاری برای سرگرمی و برقراری ارتباط با دیگران، نقش دیگری در زندگی ما نداشتند. استفاده از آن‌ها نه تنها برایمان آب و نان نمی‌شد؛ بلکه زمان زیادی را از ما می‌گرفت. اما امروزه افرادی را می‌بینیم که با کمک شبکه های اجتماعی، بدون صرف هزینه‌ای، روزانه صاحب درآمدهای سرشار می‌شوند.

فکرش را می‌کردید که هر ساعت از شبانه‌روز در منزل، سفر یا تفریح بتوانید کسب درآمد کنید؟ آن هم درآمدهایی، که شاید در کسب‌وکارهای فیزیکی، رسیدن به آن برایتان غیرممکن باشد یا سال‌ها طول بکشد. در این یادداشت، راه‌های کسب درآمد و فروش صنایع‌دستی از طریق اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم، تا شما نیز از قافله جا نمانید. همچنین، برای هر مورد به نمونه‌های واقعی اشاره می‌کنیم تا باورتان شود، که شما هم می‌توانید یکی از این افراد باشید!

اصلاً چرا اینستاگرام؟

کم‌هزینه بودن، سادگی و مطرح نبودن زمان و مکان در مورد همه کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد؛ اما دلیل سروصدای اینستاگرام در این نوع از کسب‌وکارها، چیزی نیست جز اینکهاینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است!

تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام، حدود بیش از 25 میلیون، یعنی تقریباً بیش از 30% از کل جمعیت کشور است. حضور این تعداد کاربر ایرانی، شانس درآمدزایی از اینستاگرام را زیاد کرده است. چه چیزی بهتر از این، که چنین بازار بزرگی در اختیارتان باشد؟!

راه‌های فروش صنایع‌دستی و کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام، به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده و پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای پیشرفت در فروش صنایع‌دستی و کسب درآمد دارد. کسب درآمد از اینستاگرام، شاید به‌ظاهر ساده و لذت‌بخش باشد؛ اما، در مقابل چالش‌های خودش را به‌همراه دارد. به‌علاوه اینکه، تنها در گذاشتن تعدادی عکس و نوشته خلاصه نمی‌شود و به مهارت کافی نیاز دارد.

اینستاگرام گزینه‌ای برای پول درآوردن بدون سرمایه است. ببینیم چگونه باید از این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنیم.

از طریق فروش در اینستاگرام، محصول و خدمات خود را بفروشید.

تا چند سال پیش، برای فروش یک محصول یا خدمت، باید هزینهٔ زیادی را صرف اجاره یا خرید فضا و نیروی انسانی می‌کردید. اما امروز، با کمک اینستاگرام، این کار به راحت‌ترین حالت ممکن درآمده است. شما، حتی بدون داشتن فروشگاه سنتی، می‌توانید هر محصول صنایع‌دستی و فایل‌های آموزشی در قالب کتاب الکترونیکی  و ویدئویی را بفروشید.

به‌طور کلی، فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام از دو راه انجام می‌شود. در هر دو روش، صفحهٔ اینستاگرام شما مثل یک ویترین برای محصول است و برخلاف فروشگاه اینترنتی، امکان پرداخت مستقیم وجه وجود ندارد.

فروش محصول بدون فروشگاه اینستاگرام

بیشتر از 80 درصد پیج‌های فروش اینستاگرام از این نوع هستند. در این دسته، تنها ابزار مجازی شما برای فروش محصولات و خدمات، صفحه اینستاگرام‌تان است و سایت فروشگاهی ندارید. حالا تصور کنید در آینده، شبکه اجتماعی اینستاگرام فیلتر شود؛ (که اتفاق عجیبی هم نیست!) مثل این می‌ماند، که شما همهٔ محصولاتتان را در یک انبار نگهداری کنید و با وقوع حادثه، همهٔ آن محصولات از بین برود. اما اگر محصولات را در چند انبار مجزا نگهداری کنید، تنها بخشی از آن را از دست می‌دهید.

برای مواجه نشدن با این ریسک، راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه است. به‌علاوه اینکه نسبت به رقبا، عرضه‌کننده قدرتمندتری خواهید بود.

فروش محصول با اضافه شدن فروشگاه اینستاگرام

یکی از پست‌های محصولات فروشگاه‌های بزرگ در اینستاگرام را ببینید، تا متوجه موضوع شوید. زیر هر تصویر، اطلاعاتی دربارهٔ محصول مانند قیمت آن روی یک تگ نشان داده می‌شود. علاوه بر آن، گزینهٔ ورود به وب‌سایت برای هر محصول، برای شما باز می‌شود.

این نوع فروش محصول در اینستاگرام، جدیدتر و حرفه‌ای‌تر است. چرا می‌گوییم حرفه‌ای‌تر؟ در این روش، صفحهٔ اینستاگرام‌تان، مانند یک واسطه، کاربر را به سایتتان هدایت می‌کند. به این ترتیب، ابزار اصلی شما برای فروش محصول و خدمات، سایت فروشگاهی استپس حتی در صورت فیلتر شدن اینستاگرام، چیز خاصی از دست نخواهید داد.

به‌علاوه اینکه، در کنار مخاطبان اینستاگرام‌تان، ترافیک بالایی از طریق موتور جستجوی گوگل وارد سایت فروشگاهی شما می‌شود. پس اگر قصدتان فروش محصول یا خدمات در اینستاگرام است، از همان ابتدا با قدرت شروع کنید: یعنی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید تا فروش و درآمد بیشتری داشته باشید. پس می‌توانید یک فروشگاه اینستاگرامی برای فروش محصولات صنایع‌دستی راه‌اندازی کنید

با بررسی ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام، فهمیدیم که این شبکه اجتماعی، یک ابزار قدرتمند برای کسب درآمدهای میلیونی و میلیاردی است. اما این را فراموش نکنید که در بعضی از این روش‌ها اینستاگرام مانند تراکت عمل می‌کند و به‌تنهایی کافی نیست. مثلاً برای فروش محصول یا خدمات، در کنار اینستاگرام، داشتن یک سایت فروشگاهی، درآمدتان را چند برابر می‌کند.

فرقی نمی‌کند در ابتدا یا میانه راه هستید، هر زمان که سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کنید، برنده‌اید!

انتهای پیام/

کد خبر 1399033011

برچسب‌ها