چهار اثر میراث فرهنگی استان قم تعیین حریم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: چهار اثر تاریخی قم برای حفاظت هر چه بیشتر و بهتر از این آثارتعیین حریم شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، حمید یزدانی امروز شنبه 31 خرداد 99 با بیان این خبر گفت: عرصه و حریم قلعه چشمه علی، قلعه دولت آباد نیزار، مزرعه احمد آباد و مجموعه زنبورک تعیین و مشخص شده است.

او با بیان این که قلعه چشمه علی در روستایی به همین نام و در بخش سلفچگان واقع شده ادامه داد: امروز فقط 5 خانوار درون این قلعه زندگی می کنند اما در سابق تمام ساکنان روستای فعلی چشمه علی درون قلعه زندگی می کردند که با افزایش جمعیت ناچار به ترک قلعه شدند.

یزدانی گفت: قدمت قلعه دولت آباد نیزار به اواخر دوره زندیه بر می گردد. قلعه در مساحتی حدود سه هکتار احداث شده و تمام ساکنین روستا داخل این قلعه تاریخی زندگی می کنند.

او افزود: مزرعه احمد آباد در بخش کهک واقع شده که بر اساس مشخصات مجموعه مزارع تاریخی، مزرعه احمد آباد دارای یک حمام سنگی و یک کوشک تاریخی است، کوشک یا عمارت تابستانی در مرکز مزرعه احمد آباد قرار گرفته و قدمت آن به عصر قاجار بر می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: مجموعه زنبورک در بخش مرکزی قم شامل قلعه، حمام، مسجد و آسیاب است که اخیراً تعیین عرصه و حریم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399033134

برچسب‌ها