افتتاح پروژه‌های مهم و متنوع میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته دولت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح پروژه‌های مهم و متنوع در هفته دولت خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، جلسه شورای معاونان و مدیران استانی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع دستی، ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری، مدیران ستادی و مدیران عامل مؤسسات تابعه ظهر روز شنبه 1 شهریورماه در سالن فجر برگزار شد. در این جلسه مدیران کل استانی به صورت وبینار حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر مونسان بیان کرد: «در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می‌شود، در صورتی که عدم رعایت فاصله اجتماعی، ازدحام و عدم استفاده از ماسک عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.»

موج بزرگ بی‌کاری در نیمه دوم سال

او با اشاره به ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری در خصوص صدمه به صنعت گردشگری افزود: «در این نامه تاکید کرده‌ام که در صورت ادامه این روند، صنعت گردشگری صدمه جبران‌ناپذیری متحمل خواهد شد. در نیمه دوم سال موج بزرگ بی‌کاری را شاهد خواهیم بود. بسیاری از مردم تمام سرمایه زندگی خود را برای احداث تأسیسات گردشکری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با شراط به وجود آمده امیدی به درآمد و بازپرداخت وام‌ها وجود ندارد.»

تکمیل پروژه‌های اثرگذار در اولویت مدیران استانی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر پیگیری پروژه‌های بزرگ نیمه‌کاره در استان‌ها متذکر شد: «پروژه‌های متنوعی در استان‌ها، برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری هستند. مدیران کل استان باید تکمیل پروژه‌های اثرگذار استان را در اولویت کار خود قرار دهند.»

جلسه با نهاوندیان برای تسهیلات ویژه گردشگری و صنایع‌دستی

در ادامه ولی تیموری معاون گردشگری در خصوص امهال وام‌ها تا پایان سال بیان کرد: «کلیات حمایت ویژه از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در صورت‌جلسه ستاد اقتصادی درج شده است و صحیتی درباره محل تأمین بودجه مطرح شده است. در جلسه فردا با دکتر نهاوندیان که بسیار حیاتی است نتیجه نهایی حاصل خواهد شد.»

او با تأکید بر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در خصوص لغو سفر وجود ندارد توضیح داد: «با توجه به اینکه تنها یک ماه برای انجام سفر فرصت باقی مانده است مدیران کل استانی باید در جلسات استان از انجام سفر دفاع کنند و با اتخاذ تصمیمات درست و تشدید نظارت‌ها به انجام سفر کمک کنند.»

همچنین در این جلسه حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: «تسهیلات ویژه گردشگری در شرایط کرونا برای سفر ارزان در حال آماده‌سازی است.»

در این نشست مدیران کل استانی گزارشی درباره پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 139906013

برچسب‌ها