افزایش تعاملات فی‌مابین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان برای ثبت جهانی اورامانات‌-‌هورامان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با استاندار کردستان در خصوص تعاملات فی‌مابین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ثبت جهانی پرونده اورامانات‌-‌هورامان، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی و توجه ویژه به مرمت و احیای آثار تاریخی گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این دیدار که در دفتر وزیر عصر روز دوشنبه 17 شهریور 99 انجام شد، نحوه تعامل و همکاری بیشتر میان استانداری و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان کردستان برای ثبت جهانی اورامانات‌-‌هورامان، مشارکت بیشتر دستگاه‌های استانی در راستای توسعه و حمایت از دست‌اندرکاران گردشگری و صنایع‌دستی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار بر لزوم حمایت و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان مرتبط با پرونده ثبت جهانی، ساماندهی میدانی محدوده و رفع تمامی موانع برای ثبت این منظر منحصر به‌فرد و بی‌نظیر با مشارکت مردم تأکید شد.

بیش از 80 کارشناس و متخصص در حوزه‌های مختلف کار جمع‌آوری و تدوین این پرونده را انجام دادند و این مطالعات در قالب مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ، علوم طبیعی، معماری، اسناد تاریخی و در سایر زمینه‌های مرتبط با پرونده انجام‌ شده است.

پرونده ثبت جهانی اورامانات سال گذشته تکمیل و به یونسکو ارسال و پذیرفته ‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399061962620

برچسب‌ها