سفیر نیکاراگوئه در تهران خواستار گسترش روابط فرهنگی موزه‌های دو کشور شد

ایساک لنین براوو سفیر جدید نیکاراگوئه در تهران، روز چهارشنبه 19 شهریور 1399 با جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران در محل این موزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره موزه ملی ایران، در این دیدار طرفین در این نشست بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور خصوصا در زمینه همکاری‌های موزه‌ای تاکید کردند.

در ابتدای این جلسه جبرئیل نوکنده ضمن خوشامدگویی به معرفی مختصری از تاریخچه موزه ملی ایران و فعالیت‌های آن در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت.

او تفاهم‌نامه‌های همکاری با بیش از 50 موزه بزرگ دنیا را از نشانه‌ای از  تمایل و تلاش موزه ملی ایران برای مشارکت پویا در شبکه موزه‌های جهان و در سطح بین‌الملل خواند.

نوکنده با بیان اینکه کشور نیکاراگوئه از لحاظ استاندارد موزه‌ای در سطح بالا قرار دارد افزود: «موزه ملی ایران آمادگی دارد تا با امضای تفاهم‌نامه با موزه ملی نیکاراگوئه در زمینه همکاری‌های مشترک بین موزه‌ها از جمله پروژه‌های مشترک پژوهشی، نمایشگاه‌های متقابل، سخنرانی‌های تخصصی زمینه‌ساز توسعه روابط فرهنگی دو کشور باشد.»

رئیس کل موزه ملی ایران با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا و نقش آن در عملکرد موزه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و پروژه‌های مجازی مشترک را تا رفع این بحران پیشنهاد کرد.

ایساک لنین براوو در مقام سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه در موزه ملی ایران به‌عنوان کانون بزرگ فرهنگ ایران گفت: «بسیار علاقه‌مندم تا با تاریخ و تمدن غنی ایران آشنا شوم و معتقدم این میراث بزرگ باعث افتخار جامعه بشریت است.»

او ادامه داد: «تلاش دارم تا از طریق پروژه‌های فرهنگی باعث تحکیم و گسترش روابط و دوستی عمیق دو کشور باشم.»

در ادامه این ملاقات بازدید از موزه ایران باستان، با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رئیس موزه ایران باستان انجام شد و ایساک لنین براوو با  بخشی از سیر تاریخ و تمدن هزاران‌ساله ایران آشنا شد.

 او از  آثار مختلفی از جمله گل نبشته‌های شوش، سفال پویا‌نمایی شهر سوخته، آثار فرهنگ غنی جیرفت، تالار هخامنشی، سردیس شاهزاده هخامنشی، تندیس بزرگ‌زاده اشکانی و مومیایی طبیعی موسوم به مرد نمکی دیدن کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399062019

برچسب‌ها