بررسی راهکارهای توسعه حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی بهبهان

در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، در خصوص توسعه حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی در این شهرستان هم‌اندیشی شد.

بهگزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدحکمت‌الله موسوی مدیرکل استان درباره این نشست که روز یکشنبه 23 شهریورماه برگزار شد، عنوان کرد: «در این جلسه درباره توسعه حوزه گردشگری پایدار، ترویج صنایع‌دستی، حفظ آثار، ابنیه و محوطه‌های تاریخی در شهرستان بهبهان بحث و تبادل نظر شد.»

او با اشاره به ظرفیت‌های غنی گردشگری در شهرستان بهبهان، موضوعات ظرفیت اشتغال‌زایی در این حوزه را از دیگر مباحث مطرح‌شده در نشست عنوان کرد و افزود: «به دنبال توسعه گردشگری می‌توان اشتغال بیشتری را فراهم کرد، بهبهان توانایی اشتغال جوانان را داراست. »

موسوی با بیان این‌که به دنبال توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی در این حوزه، نشاط و شادابی به جامعه تزریق خواهد شد، گفت: «توسعه گردشگری پیش‌نیازهایی از جمله آموزش جوامع محلی دارد که در صحبت‌هایی که در نشست عنوان شد، قرار بر این شد این موضوع با کمک و حمایت نماینده و فرماندار شهرستان، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.»

او خاطرنشان کرد: «پی‌گیری به‌منظور جذب اعتبار برای دستگاه شهرستان در راستای تجهیز آن و موضوعاتی از قبیل اختصاص خودرو نیز از جمله مباحثی بود که با فرماندار درمیان گذاشته شد که قول  همکاری در این زمینه داده شد. »

 بهبهان با وسعتی حدود 3 ‌هزار و 195 كيلومتر مربع در جنوب غربی خوزستان قرار دارد. بهبهان از طرف شمال و شمال شرقی به استان كهگيلويه و بويراحمد و از جنوب به استان بوشهر محدود می‌شود. قلعه‌گلاب، محوطه باستانی ارجان، حمام تاريخی بكان، نرگس‌زارها، موزه بهبهان و امام‌زاده اباذر از جاذبه‌های تاريخی و طبيعی بهبهان هستند. محوطه تاريخی ارجان و نرگس‌زارها نيز از جمله آثار ثبت‌ملی‌شده بهبهان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399062469

برچسب‌ها