تعامل دستگاه‌های اجرایی استان کردستان با وزارت میراث‌فرهنگی برای ثبت جهانی اورامانات

تعاملات و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف استان کردستان برای ثبت جهانی پرونده اورامانات‌/‌هورامان و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی این منطقه، زمینه ثبت جهانی این پرونده را فراهم کرده است.

به‌گزارش میراث آریا، به‌منظور افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان برای ثبت جهانی اورامانات چندی پیش استاندار کردستان در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر نحوه تعامل و همکاری بیشتر میان استانداری و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برای ثبت جهانی اورامانات‌/ هورامان با این وزارتخانه تأکید کرد.

در این دیدار همچنین نحوه مشارکت بیشتر دستگاه‌های استانی در راستای توسعه و حمایت از دست‌اندرکاران گردشگری و صنایع‌دستی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مونسان نیز  در این دیدار بر همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان برای ثبت جهانی پرونده اورامانات تأکید کرد و از استاندار خواست از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای رفع موانع ثبت جهانی لیت منطقه ارزشمند و بی‌نظیر استفاده کند.

علاوه براین دستگاه‌های اجرایی استان مرتبط با پرونده ثبت جهانی، با مشارکت مردم حمایت و همکاری خود را برای رفع همه موانع انجام داده‌اند.

دراین‌باره کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف کار جمع‌آوری و تدوین پرونده را انجام داده‌اند و این مطالعات در قالب مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ، علوم طبیعی، معماری، اسناد تاریخی و دیگر زمینه‌های مرتبط با پرونده انجام ‌شده است.

منطقه اورامانات در استان کردستان یک شهر (اورامان تخت) و ۷۶ روستا را شامل می‌شود و پرونده ثبت جهانی این منطقه پارسال تکمیل و به یونسکو ارسال و پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399063030

برچسب‌ها