• دوشنبه 22 مهر 1398
  • 02:38

خدمات رسانی به گردشگران گیلان ارتقاء می یابد

خدمات رسانی به گردشگران گیلان ارتقاء می یابد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برنامه ریزی برای ارتقای خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان حمیدرضا آذرپور در حاشیه نشستی با هتلداران شهرستان بندر انزلی اظهار کرد : خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل وجود امنیت در کشور، شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و به تبع آن، استان گیلان هستیم.
وی با تاکید بر لزوم اجرای درست وظایف تعریف شده برای همه دستگاه های مرتبط با بخش گردشگری افزود: پس از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور، از دی ماه هر سال دستورالعملهای آن توسط استانداران بعنوان رئیس ستاد سفر هر استان، به فرمانداران ابلاغ می شود. 
این مسئول با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همدلی ایجاد شده در طی دوسال گذشته در بین مسئولان استان، شاهد رفع مشکلات گردشگران در راستای روانسازی ترافیک، اسکان ، و کاهش دغدغه های میهمانان و گردشگران و ایجاد خاطره ای خوش برایشان باشیم. 
آذرپور با تاکید بر توزیع مسافر درسطح استان به جهت استفاده از تمامی جاذبه های موجود گردشگری گیلان یادآورشد: متنوع سازی و معرفی جاذبه های جدید و همچنین معرفی روستاهای با قابلیت عرضه خدمات گردشگری و دارای تنوع جاذبه در راستای توسعه جوامع محلی از برنامه های ستاد سفر است. 
به گفته آذرپور بازدید متوالی گردشگر از چند جاذبه شاخص، یکنواختی ایجاد می کند و معرفی روستاهای دارای ظرفیت های گردشگری بعنوان مقصد سفر علاوه بر تولید جاذبه های متنوع، موجبات ایجاد شرایط لازم برای کسب درآمد از گردشگر را برای روستائیان فراهم می کند. 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: علاوه بر تعطیلات نوروز و تابستان ، با ایجاد بستر مناسب در راستای جذب گردشگر می توان در ایام پائیز و زمستان نیز شاهد حضور مسافران و گردشگران در گیلان بود.
آذرپور برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ، آئینی، بومی و سنتی را بعنوان یکی از اهدافی اداره کل میراث فرهنگی در نوروز آینده برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر تعیین محل های خاص، از گروههای توانمند موفق در عرصه های ملی و بین المللی دارای عنوان، در راستای معرفی فرهنگ بومی گیلان در مناطق پرتردد گردشگری استفاده خواهد شد. 
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی درهمه مبادی ورودی و خروجی شهرها بصورت بنر مشخص شده و تلفنهای رسیدگی به شکایات و انتقادات ، کشیک های ستاد اسکان نوروزی در استان و شهرستانها قید می شود. 
آذرپور با اشاره به برگزاری رایگان تورهای گیلان گردی برای اقشارکم درآمد در نوروز بیان کرد:علاوه برمشخص کردن مقاصد گردشگری متنوع برای معرفی جاذبه ها به کلیه اقشار، از دفاتر خدمات مسافرتی هم خواسته شده تا برنامه های خود را درقالب برگزاری این نوع تورها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کنند .
در استان گیلان 75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 میهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند.


امتیاز به خبر :