• یکشنبه 27 آبان 1397
  • 22:11

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تأکید کرد

معرفی جاذبه‌های اردبیل با بهره‌گیری از فضای مجازی

معرفی جاذبه‌های اردبیل با بهره‌گیری از فضای مجازی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل هر تلفن همراه را رسانه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان توصیف کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز پنجشنبه 22 شهریور 97 در جلسه هم اندیشی برنامه‌های روز جهانی جهانگردی تصریح کرد: «معرفی جاذبه‌های این استان باید با بهره‌گیری از فضای مجازی و بر بستر نت دنبال شود.»

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: «اکتفا به پوستر، بنر و تیزر به منظور معرفی جاذبه‌ها مقبول نیست و لازم است هر تلفن همراه به ابزاری برای معرفی جاذبه‌ها تبدیل شود.»

فلاحی با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته گردشگری الکترونیک اضافه کرد: «تنها با بهره‌گیری از امکانات روز می‌توان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان را در سطح گسترده معرفی کرد.»

به گفته او در تحقق این مهم لازم است گروه‌های مردمی پای کار بوده و سازمان‌های مردم نهاد یاریگر اداره کل باشند؛ در عین حال از سوی اداره کل نیز محتوای مطلوب در اختیار شبکه‌های مجازی قرار ‌گیرد.

فلاحی با تاکید بر اینکه در راستای ورود به تبلیغات در فضای مجازی از محل اعتبارات آموزش سال 97 نیز بخشی به منظور تامین مالی در نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: «در حوزه اپلیکیشن‌ها نیز به جای افزایش کمی به بهبود کیفی و تقویت یک اپلیکشن اقدام خواهیم کرد.»

او با اذعان به اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» است، خواستار مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در خصوص رونق گردشگری مجازی اردبیل شد.

در این جلسه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیز به ضرورت تغییر دیدگاه تبلیغ و معرفی جاذبه‌ها و حرکت در مسیر فضای مجازی تاکید کرد.

صغری فرشی ادامه داد: «ما نیازمند تحول در حوزه گردشگری دیجیتالی هستیم و از تمامی سازمان‌های مردم نهاد برای مشارکت در این خصوص دعوت به‌عمل می‌آید.»

او با اشاره به ضرورت تعریف محتوا در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری هیجانی، طبیعت‌گردی، گردشگری شهری، گردشگری مذهبی و گردشگری ورزشی ادامه داد: «معاونت گردشگری حاضر به تعریف محتوا و در ادامه حمایت مالی سازمان‌های مردم نهاد است.»

فرشی تاکید کرد: «در ادامه، بازنگری در محتوا باید از سوی سازمان‌های مردم نهاد عملیاتی شود.»

به گفته سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، تبلیغ و معرفی جاذبه‌‌ها باید به شکلی توسعه یابد که هر شهروند به یک میزبان گردشگری و تورلیدر مبدل شده و خود نسبت به معرفی جاذبه‌ها اقدام کند.

امتیاز به خبر :