• یکشنبه 30 دی 1397
  • 21:09

مریم مقدم*

گرمی بازار ورود حامیان مالی از اجلاس جهانی گردشگری unwto در ایران

گرمی بازار ورود حامیان مالی از اجلاس جهانی گردشگری unwto در ایران

ورود یک ایرلاین معتبر جهانی به عنوان اسپانسر در رودیداد جهانی گردشگری کافی است تا مشتاقان به اسپانسرینگ ترغیب شوند نام برند آنها نیز در این رویداد مطرح شود.

این روزها برنامه ریزی برای برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در ایران به مراحل حساس اجرا نزدیک تر میشود.

پس از اعلام حمایت برخی هتل ها از برگزاری اجلاس جهانی (unwto ) در ایران ترکیش ایرلاین با اعلام توان بالای حمایتی پا به میدان گذاشت این در حالی است که برندهای مطرح ایران در حوزه گردشگری تصمیم اسپانسری خود را به روزهای پایانی موکول کرده اند.

اما در این زمینه کارشناسان مطرح در حوزه بازرگانی در یک نشست تخصصی مطرح کردند برای جذب اسپانسر در اجلاس جهانی گردشگری که پس از ۴۰ سال فرصت برگزاری آن در ایران رقم خورده است باید با وسواس خاصی ورود پیدا کرد.

این به آن معناست گرچه این اجلاس فرصت متمایزی برای برندهای مطرح گردشگری در دنیاست اما انتخاب اسپانسر یا حامی مالی هم حساسیت های خاص خود را در اجلاس خواهد داشت.

برای اجرای یک رویداد بزرگ تاثیر جذب و نقش اسپانسرها غیر قابل انکار است.

اگر یک رویداد خاص را برنامه‌ریزی کرده باشید، مطمئنا می‌دانید که ساخت یک رویداد خوب بدون اسپانسر امکان‌پذیر نیست اما ورود هر اسپانسری هم امکان پذیر نخواهد بود.

گرچه  پوشش هزینه‌های برخی رویدادهای بین المللی  چالش بزرگی است اما نمی توان میدان را برای ورود هر اسپانسری باز کرد چرا که برندها معرف سطح برگزاری آن رویداد خواهند بود.

برخی رویدادها به قدری پراهمیت و تاثیرگذار هستند که برای جذب اسپانسر رقابت محسوسی دیده میشود و حتی کار به گزینش اسپانسرهای مطرح تر میرسد.

 کارشناسان بازرگانی در دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری معتقدند  : گرچه اسپانسر بخش حیاتی برگزاری  رویداد است، اما اهمیت برند  اسپانسرینگ و اتتخاب برندهای مطرح  مالی و حتی غیرمالی که میتوانند برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان را حمایت کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیدا کردن شرکای مناسب برای رویداد های جهانی گام مهمی در ایجاد تجربه‌های خوب برای شرکت‌کنندگان است و پیش از آنکه نفع آنها به مجریان رویداد برسد اول و آخر متوجه صاحبان برند خواهند شد.

شاید این دلایل باعث شد ترکیش ایرلاین و هتل های خوش نام زنجیره ای و برخی تاسیسات گردشگری برای اعلام اسپانسرینگ در اجلاس جهانی گردشگری در نوامبر ۲۰۱۸ در ایران پا پیش بگذارند گرچه هنوز بازار رقابت برای ورود اسپانسرهای مالی داغ و زمینه برای جذب اسپانسر در این رویداد محیا است.

نوامبر ۲۰۱۸ ایران محل گردهم آمدن مقامات تاثیر گذار در حوزه گردشگری جهانی خواهد بود و این مهم در شرایط کنونی سیاسی و اقتصادی کشور یک امتیاز حائز اهمیت و یک اتفاق متمایز است.

* کارشناس ارشد برنامه ریزی جغرافیای توریسم
 

 

امتیاز به خبر :