• دوشنبه 27 خرداد 1398
  • 01:57

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

بازنگری بازارهای هدف گردشگری انجام شد

  • 26 فروردین 1398
  • 11:38
  • گردشگری
  • 0 دیدگاه
  • 248 بازدید
  • Article Rating
بازنگری بازارهای هدف گردشگری انجام شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از پایان طرح"بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران" خبر داد.
 

به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است افزود: در همین راستا "طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران" در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

او در خصوص نکات متمایز این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، اقدام میان‌مدت و اقدام بلند‌مدت دسته‌بندی شده است.

به گفته لاریجانی این ابتکار به سازمان متبوع کمک می کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند؛ از طرفی اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح کاملا مشخص است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در خصوص روند تهیه "طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازار هدف" اظهار داشت: برای تهیه این طرح 13 شاخص کلان تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد.

به گفته او در گام بعد ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتد دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای 84 کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.

لاریجانی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب 30 کشور اولویت‌دار برای بازار هدف انتخاب و برای آن‌ها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در سال جاری دردستور کار قرار خواهد گرفت.

برچسب ها : گردشگری, تبلیغات
امتیاز به خبر :