• جمعه 29 شهریور 1398
  • 18:23

ارتقای ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «تبریز2018»

ارتقای ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «تبریز2018»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «تبریز2018» را ارتقای ظرفیت‌های گردشگری عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان در آستانه تابستان 98، با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در صدد ارتقا کیفیت ارائه خدمات به گردشگران است، اظهار کرد: «به دنبال اقدامات موثر و تلاش های صورت گرفته در مجموعه استان در راستای تبریز 2018،  تقویت ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی و نیز تبلیغات انجام شده از سوی متولیان امر شاهد اثر بخشی این اقدامات هستیم به طوریکه تقاضای سفر به استان آذربایجان شرقی افزایش چشمگیری یافته است.»

آبدار با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و توزیع متناسب سفر در استان، طی سال گذشته شاهد گسترش ظرفیت مراکز اقامتی استان در پذیرش گردشگران بودیم، اضافه کرد: «در راستای اقدامات تبریز 2018، طی 3 سال گذشته شاهد افزایش 40 درصدی تخت های مراکز اقامتی استان بودیم به طوریکه میزان تخت های موجود از 7 هزار و 400 به ۱۰ هزار ۶۸۰ تخت در مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی استان افزایش یافت که در راستای توسعه گردشگری استان در افق 1400، این میزان به 13 هزار و صد تخت خواهد رسید، البته در حال حاضر با احتساب تخت های موجود در مراکز رفاهی آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها، بیش از 20هزار تخت اقامتی در استان موجود است.»

او افزود: «تمام دستگاه‌های عضو ستاد باید در حوزه فرهنگ سازی سفر همکاری داشته باشند، اینکه چگونه سفر کنیم تا آثار منفی به حداقل و آثار مثبت آن به حداکثر برسد، نیازمند برنامه ریزی و همکاری مستمر بین دستگاه ها و کمیته های حاضر در ستاد سفر استان است.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران از سفر به استان آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات اخبر عید سعید فطر، ادامه داد: «در این ایام شاهد اقامت قریب به ۱۰۵ هزار نفر و بازدید ۳۵ هزار گردشگر از مراکز تاریخی و فرهنگی دارای بلیط فروشی استان بودیم.»

آبدار در خاتمه به اقدامات لازم جهت ارتقا کیفیت ارائه خدمات و تسهیل سفر گردشگران به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: «در راستای کسب نتیجه مطلوب در ارائه خدمات و همچنین جذب و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی استان، ستادهای شهرستانی با نظارت فرمانداران تشکیل، پایگاه های امداد و نجات در نقاط مختلف جاده ای استان مستقر و سامانه پیامکی اطلاع رسانی گردشگری برای گردشگران طی ایام تابستان ۹۸، فعال شود.»

امتیاز به خبر :