• جمعه 28 تیر 1398
  • 23:06

پویا محمودیان در دیدار با معاون سازمان صداوسیما تأکید کرد

صنایع‌دستى فرصتی خوب براى اشتغال‌زایى و ارزآورى در شرایط تحریم

صنایع‌دستى فرصتی خوب براى اشتغال‌زایى و ارزآورى در شرایط تحریم

معاون صنايع‌دستى و هنرهاى سنتى سازمان ميراث‌فرهنگى با معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما دیدار کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ایران‌کالا، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستى و هنرهاى سنتى سازمان میراث فرهنگى در نشست با معاون سازمان صداوسیما و مدیر شبکه ایران کالا گفت: «صنایع دستى سفیر فرهنگى کشورهاست و ما در زمینه ثبت شهر و روستاى جهانى، رتبه یک را کسب کرده ایم و این از نقاط قوت ماست.»

او با اشاره به اینکه بیش از 2میلیون نفر در حوزه صنایع دستى اشتغال دارند افزود: «٤٤٠هزار نفر هم در بانک اطلاعاتى صنایع دستى ثبت نام کردند و  75درصد افراد فعال در صنایع دستى استان های کشور  نیز بانوان هستند.»

محمودیان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: «در شرایط تحریم، صنایع دستى فرصت بسیار خوبى براى اشتغال‌زایى و ارزآورى برای کشور است.»

معاون صنایع دستى و هنرهاى سنتى سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى در ادامه گفت: «در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت هایى که صورت مى گیرد بتوانیم در بازارهای داخلى و خارجى حرفى براى گفتن داشته باشیم.»

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستى در اقامتگاه هاى بوم گردى فرصت بسیار خوبى براى معرفى این آثار فاخر است افزود: «با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى، امیدواریم  شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.»

صداوسیما یار دوازدهم صنایع دستی است

احمد شهریاری معاون منابع مالى و سرمایه انسانى صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدى رسانه ملى براى حمایت از کالاى فاخر ایرانى، گفت: «با تمام توان از صنایع دستی  که مزیت نسبى براى کشور است حمایت مى کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه های متنوع در این حوزه است.»

شهریاری افزود: «سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهاى ایرانى دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه های پرس تی وی ، هیسپان تی وی و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.»

او توجه به نشان تجاری‌سازى در صنایع دستى را ضرورى دانست و براى همکارى رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستى اعلام آمادگی کرد.

 شهریاری افزود: «سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهاى ایرانى دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.»

امتیاز به خبر :