به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان قم، حمید یزدانی گفت: «در این نشست دو نفر از استادان مطرح حوزههای بستهبندی، بازاریابی حضور دارند و راهکارهای تجارسازی صنایعدستی را ارائه میدهند.»
او افزود: «صنایعدستی ایران با حفظ سنتهای گذشته، هویتی برخاسته از زندگی، اعتقادات و سنتهای مردم دارد، این تولیدات مجموعهای از حکمت و فن هستند که با دارا بودن ارزشهای فرهنگی، عامل مهمی در انتشار این عناصر به شمار میروند. در این میان بسته بندی مناسب میتواند جایگاه ویژهای برای این محصولات رقم بزند.»
یزدانی تصریح کرد: «ایران جزو قدیمیترین مراکز تولید صنایعدستی دنیا بوده اما یکی از معضلات اساسی در این حوزه، مشکل بستهبندی محصولات است. ویژگیهایی نظیر کیفیت خوب و بسته بندی خلاق کالا از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و می تواند به رونق صنایعدستی کمک کند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قم با بیان این که بستهبندی و تجاریسازی نقش مهمی در بازارهای داخلی و خارجی دارد، افزود: «در واقع بستهبندی مناسب و برند سازی صنایعدستی، ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود میآورد و او را به خرید دائمی کالا و محصولات ترغیب میکند.»