• دوشنبه 11 فروردین 1399
  • 18:39

روی خط نمایشگاه تهران ـ 35

مدیرکل بوشهر: نمایشگاه تهران باعث شده گردشگری سرتیتر اخبار شود

مدیرکل بوشهر: نمایشگاه تهران باعث شده گردشگری سرتیتر اخبار شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران را عامل موثری در قرار گرفتن موضوع گردشگری در صدر اخبار دانست.

به‌گزارش میراث آریا محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، درباره تلفیق دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در این دوره گفت: «گردشگری و صنایع دستی مکمل یکدیگر هستند و معرفی محصولات صنایع دستی می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر برای هر استان داشته باشد.»

او افزود: «در معرفی صنایع دستی باید به گونه ای عمل شود که بحث‌های تخصصی گردشگری و جذب توریست در سایه قرار نگیرد زیرا اگر توریست و گردشگر نداشته باشیم، نمی‌توانیم صنایع دستی را عرضه کنیم.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه گردشگری یک صنعت فوق‌العاده تخصصی است و نباید کارهای دیگر جا را برای عرضه و کسب تجربه در صنعت گردشگری تنگ کند، گفت: «ما در طول سال فضاهای زیادی برای عرضه صنایع دستی داریم و از این نمایشگاه ها باید برای ارتباط بهتر بین دیگر استان‌ها استفاده کرد.»

وی ادامه داد: «این نمایشگاه بزرگ‌ترین و بهترین فرصت برای شناساندن جاذبه های گردشگری در طول سال برای ماست و باید از این فضای گسترده خبری و اطلاع رسانی استفاده کرده و جذب گردشگر کنیم. این نمایشگاه باعث شده تا گردشگری سر تیتر و ترند خبرها در کشور شود.»

ارسطوزاده با اشاره به اینکه استان بوشهر با دست پر وارد این نمایشگاه شده است، گفت: «حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد که این استان را از دیگر استان‌ها متمایز کرده و  بوشهر یکی از استان‌هایی است که دارای موقعیت مناسب در زمینه گردشگری است. ما در استان بوشهر بالغ بر 880 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری توسط بخش خصوصی داشتیم.»

او اظهار کرد: «وظیفه ما در اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوشهر پشتیبانی از بخش خصوصی است و پایگاه فعالان گردشگری در استان هستیم تا صدای آنها را به دولتمردان برسانیم.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در پایان بیان کرد: «ما همچنین امسال ضمن صرفه‌جویی در مصرف کاغذ تمام تمرکزمان را بر روی استفاده از فضای مجازی گذاشتیم و از این فضا برای معرفی بوم‌گردی‌ها و شناساندن فضاهای گردشگری استفاده کردیم.»

امتیاز به خبر :