• چهارشنبه 20 فروردین 1399
  • 12:03

هم‌افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99

هم‌افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، با حضور قائم‌مقام ستاد سفر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و رؤسای کمیته‌های ستاد برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، در این جلسه که 30 بهمن‌ماه 98 برگزار شد جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر در پی ارائه گزارشی از نتایج نظرسنجی به‌عمل‌آمده که توسط دبیرخانه ستاد مطرح شد، بیان کرد: «با توجه به نتایج اخذشده از نظرسنجی‌های سال جاری، باید دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعفی که گردشگران در سفر خود به آذربایجان شرقی با آن‌ها مواجه شده بودند، را انجام دهند.»

او هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاهی را برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات گردشگری، امری ضروری دانست و افزود: «تجربیات سال‌های گذشته، باید مبنای برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های عضو ستاد در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 99 باشد.»

رحمتی در ادامه به برخی از تمهیداتی که در زمان باقی‌مانده تا سفرهای نوروزی باید اتخاذ شود، اشاره کرد و گفت: «رسیدگی به وضعیت آسفالت محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان، کیفیت سرویس بهداشتی در سطح شهر و محورهای بین‌راهی، افزایش علائم و تابلوهای راهنمای جاده‌ای، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم برای اجرای برنامه‌های شاد، فرهنگی و هنری در سطح شهرهای استان، باید جزء برنامه‌های اصلی ستاد در روزهای منتهی به نوروز باشد.»

او بر لزوم رعایت موازین گردشگر‌پذیری در مراکز خدماتی نیز تأکید و بیان کرد: «باید توجه داشت که جایگاه تبریز و آذربایجان به‌واسطه تاریخ و فرهنگ غنی آن بسیار ویژه و حساس است، لذا در این راستا باید تمام اصول و استانداردهای گردشگر پذیری توسط مراکز خدماتی و کارکنان آن‌ها رعایت و شرایطی فراهم شود تا شاهد رضایت حداکثری گردشگران باشیم.»

نوروز 99 در آذربایجان شرقی، نوروزی بانشاط خواهد بود

در ادامه این نشست، مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به شرایط کنونی گردشگری در کشور اظهار کرد: «لازم است تمام دستگاه‌های عضو ستاد در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، برای ایجاد بستر و انگیزه مناسب سفر تلاش کنند تا شاهد نوروزی پرنشاط درزمینه گردشگری باشیم.»

او با تأکید بر اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته درزمینه ارتقای خدمات سفر و لزوم تداوم آن‌ها عنوان کرد: «فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی، تمرکز بر جریان سازی درزمینه توسعه گردشگری داخلی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، راه‌اندازی کمپین‌های گردشگری، تولید محتوای مکتوب و مجازی و توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری گردشگری، ازجمله اقداماتی است که در مسیر ارتقای خدمات گردشگری صورت گرفته و در ماه پایانی سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.»

مرتضی آبدار افزود: «با همکاری و مشارکت دستگاه‌های نظارتی و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه حرفه‌ای مراکز پذیرایی، نظارت‌های تلفیقی تأسیسات و مؤسسات گردشگری به‌صورت مستمر از دو ماه گذشته آغازشده و در روزهای آتی و ایام نوروز نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.»

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: «برنامه‌های آیینی و سنتی طبق روال سال‌های گذشته از سوی این اداره‌کل برگزار خواهد شد و امید داریم با همکاری و هم‌افزایی شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه، شاهد نوروزی بسیار پرنشاط باشیم.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در خاتمه تأکید کرد: «باید اهتمام لازم در خصوص آماده‌سازی محیطی اماکن گردشگری و فضاهای عمومی شهری با همکاری شهرداری‌ها صورت گیرد.»

در این جلسه احکام و شرح وظایف کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

استان آذربایجان شرقی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط