• چهارشنبه 20 فروردین 1399
  • 22:56

امیر ضیائیان رمضان‌زاده*

گردشگری در پساکرونا

گردشگری در پساکرونا

بیشتر از هر بخشی، گردشگری تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا در کشور قرار گرفته است، اکنون با شرایطی که گردشگری پیدا کرده است، انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاوه بر کمک برای پیشگیری، فرهنگ‌سازی و…، در زمان بحران شیوع بیماری کرونا، صنعت گردشگری را آماده دوران پساکرونا کند.

 اگر امروز کاهش سفر، کنسلی تورها، تعطیلی تأسیسات گردشگری و همه مشکلات ناشی از هراس کرونایی و چالش‌های ناشی از آن، مدیریت نشود، در دوران پساکرونا مسائل پیش آمده می تواند بر صنعت بزرگ گردشگری و مجموع فعالیت‌های آن تأثیر منفی بگذارد.

تأکید می‌شود وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نباید تنها بر مسائل و مشکلات حاضر کرونا متمرکز شود و با برنامه‌ریزی لازم، در کنار آگاهی بخشی، بیان واقعیت‌ها به‌طور شفاف و صادقانه، امیدآفرینی و کمک به تاب‌آوری در سطوح مختلف در صنعت گردشگری، مردم و کارمندان وزارت با انجام پیش‌بینی‌های لازم، جامعه را برای دوران پساکرونا آماده کند.

بیشتر فعالان گردشگری معتقدند یکی از علل خسارت‌ها و ضررهای فعلی صنعت گردشگری، نبود ساختارهای قوی حمایتی و از همه مهم‌تر کم‌رنگ بودن بیمه گردشگری برخلاف بیمه سفر و نبود پوشش‌های حمایتی از دلایل سست بودن این صنعت در مقابل بحرانی مانند ویروس کروناست.

آسیب‌شناسی دوران کرونا در صنعت گردشگری و تأکید بر بیمه تأسیسات گردشگری در زمان بحران و تعطیلی به‌شدت موردنظر و تأکید است.

 

* مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی

برچسب ها : خراسان رضوی, کرونا
استان خراسان رضوی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط