• دوشنبه 04 شهریور 1398
  • 09:00

در اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان شد

لزوم همت جمعی برای فراهم کردن امنیت جانی گردشگران نوروزی در گیلان

لزوم همت جمعی برای فراهم کردن امنیت جانی گردشگران نوروزی در گیلان

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر همت جمعی برای خلق نوروزی متفاوت در سال97، فراهم کردن امنیت جانی و روانی برای گردشگران نوروزی را حاصل تلاش‌های مستمر فعالان عرصه سفر دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، صبح امروز یکشنبه 29 بهمن 96 اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 به ریاست حجت شعبان‌پور معاون امور عمرانی استانداری و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

در این نشست شعبان‌پور با اشاره به آمادگی گیلان برای میزبانی از گردشگران نوروزی، دستورالعمل اجرایی سامان‌دهی و ارتقای خدمات سفر نوروز 97 را راهنمایی جامع برای اعضای این ستاد خواند و گفت: «در این دستورالعمل 10کمیته تعریف شده که هرکدام از آنها با عضویت چند دستگاه اجرایی وظایف معینی را بر عهده دارد.»

او با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق دستورالعمل و برنامه‌ریزی‌های کافی طی مدت باقی‌مانده تا نوروز برای اجرای هرچه بهتر این تدابیر، اذعان کرد: «توسعه گردشگری و رونق اقتصادی حاصل از ورود گردشگران نوروزی ماحصل تلاش‌های فعالان عرصه سفر است.»

این مسئول بررسی وضعیت ایمنی نقاط حادثه‌خیز گیلان برای کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای را مورد بحث قرار داد و اذعان کرد: «شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای باید به‌دقت مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرد.»

او بر پاک‌سازی و زیباسازی هرچه بیشتر معابر شهری تاکید کرد و با اشاره به نقش خودروهای امدادی در کنترل ترافیک بیان کرد: «وجود خودروهای امدادی و کمک‌رسان موجبات امنیت روانی مسافران نوروزی را فراهم می‌آورد.»

شعبان‌پور همچنین نصب منظم علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری خواند و گفت: «از مهم‌ترین موضوعات در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران نوروزی سهولت بخشی به جریان سفر است و در این بین می‌توان به ارتقای خدمات بهداشتی و ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در جاده‌های منتهی به مرکز و شهرهای مختلف استان اشاره کرد.»

معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر طی فواصل امسال و موفقیت آن‌ها در جذب شمار زیادی از گردشگران افزود: «معرفی اماکن و جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف استان، اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک جاده‌ای، حضور بموقع نیروهای امدادی، پلیس و هلال احمر ، فعال بودن دستگاه‌های خودپرداز و همچنین دایر بودن 24ساعته سرشماره‌های پاسخ‌گوی ادارات باید به‌طور مطلوب اجرایی شود.»

حذف سرعت‌کاه‌های حادثه‌آفرین، اجرای نظارت‌های مستمر، کنترل قیمت‌ها، فعال کردن اکیپ‌های بازرسی و همچنین استفاده از توان و پتانسیل تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های صنفی از تاکیدات شعبان پور در این نشست بود.

رضا علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست با اشاره به آمادگی تاسیسات اقامتی و پذیرایی گیلان برای ورود مسافران نوروزی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای فعالان حوزه گردشگری  خبر داد و افزود: «عملیات نظارت و بازرسی نیز به صورت مستمر در حال اجراست.»

او به برگزاری جشنواره‌های بومی‌محلی و نمایشگاه‌های متعدد در 16 شهرستان استان طی نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: «اقلام فرهنگی و نقشه‌های راهنمای گردشگر نیز در نقاط مختلف شهری و جاده‌ای توزیع می‌شود.»

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان به نشست‌های این اداره‌کل با انجمن صنفی راهنمایان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران برای خلق نوروزی متفاوت اشاره کرد و اذعان کرد: «برای رفاه حال گردشگران نرخ پذیرش هتل‌های استان نه‌تنها تغییری نداشته است، بلکه در شهرستان‌ها با 20درصد تخفیف لحاظ می‌شود.»

برگزاری تورهای رشت‌گردی و ارائه بسته‌های ویژه به گردشگران، برخورد با تابلوبه‌دستان و صاحبان تأسیسات اقامتی غیرمجاز از دیگر مسائلی بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

امتیاز به خبر :