وي ادامه داد: اين نظر و نيازسنجي به صورت فصلي و هر 6 ماه يکبار از سال گذشته آغاز و دستاورد آن منجر به انتشار ژورنال فرش شد.
وي با اشاره به اينکه در اين نظرسنجيها سلايق مشتريان را شناختهايم، افزود: اين نظرات را به توليدکنندگان و بافندگان منعکس کرديم تا از اين پس براساس اين نيازها محصولات خود را توليد کنند.
فرجي گفت: با اجراي اين طرح و آشنايي بافندگان با سليقه مشتري ديگر هيچ محصولي روي دست توليدکننده باقي نميماند و محصولات با قيمت مناسبي به فروش خواهند رفت.
رئيس مرکز ملي فرش ايران اين اقدام را هم به نفع مشتري و هم توليدکننده دانست و تأکيد کرد: با اجراي اين روش ميان نياز بازار و توليد تعادل برقرار ميشود.
وي گفت: از توليدکنندگان درزمينه تهيه مواد اوليه، طرح و نقش حمايت خواهيم کرد تا بتوانيم نبض بازار جهاني فرش را همچنان در دست داشته باشيم.
فرجي تاکيد کرد: تمام اين نيازسنجيها و جمعآوري اطلاعات روزانه توسط کارگروهي که در اين مرکز تشکيل شده است، انجام ميشود.
h/113
انتهای پیام/