به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، وزير راه و ترابري در مراسم آغاز بهره‌برداري از پروژه تعريض پل جاجرود و شش خطه جاجرود، پرديس با تأکيد بر مزيت‌هاي شبکه حمل و نقل ريلي بر حمل و نقل جاده‌اي، گفت: با توجه به ايمني بالا، آسايش و انبوهي جابجايي‌ها و مصرف حداقل يک ششم سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌اي، اهتمام وزارت راه و ترابري بر گسترش خطوط ريلي در کشور است و اگر سالانه هزار کيلومتر راه‌آهن در کشور ساخته شود در چند سال آينده تمامي مراکز استان‌ها به شبکه حمل و نقل ريلي متصل مي‌شوند.

\"محمد رحمتي\" خاطرنشان کرد: ضرورت گسترش خطوط ريلي در کشور از پشتوانه علمي و تئوريک برخوردار است و اميدواريم با اهتمام مسئولان در احداث راه‌آهن بسيار سريعتر از وضعيت کنوني حرکت کنيم و امسال اين مسأله اجرايي شود.

وي با اشاره به اينکه تا دو سال آينده تمام روستاهاي بالاي 40 تا 50 خانوار از راه‌هاي آسفالته برخوردار مي‌شوند، تأکيد کرد: قدم بعدي وزارت راه و ترابري بعد از گسترش سريع شبکه حمل و نقل ريلي، توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و تفکيک باندهاي رفت و برگشت در جاده‌هاي کشور است که اين امر نقش قابل توجهي در کاهش تصادفات دارد.

رحمتي گفت: ايران پهناور است و هم اکنون پيمانکاران راهسازي در سراسر کشور در حال فعاليت هستند و تقريباً تمامي مراکز استان‌ها از طريق آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به يکديگر متصل مي‌شوند و در شهرهاي بزرگ کمربندي احداث شده يا در حال احداث است.

وي افزود: سال گذشته در کشور 1400کيلومتر راه اصلي ساخته شده است که دو برابر ميزان راهسازي در طول برنامه سوم توسعه است.

وزير راه و ترابري با اشاره به اهميت و گستردگي استان تهران اعلام کرد: موازي جاده جاجرود، اتوباني در حال ساخت است که تاکنون 30 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است و به 50 ميليارد تومان اعتبار نيز نياز دارد.

وي افزود: آزادراه تهران – پرديس و کمربندي بومهن در حال ساخت است و کار حفر پنج کيلومتر تونل در طول اين مسير به پايان رسيده است که با اتمام اين پروژه‌ها مسأله ترافيک در اين مسير حل خواهد شد.

در اين مراسم مديرکل راه و ترابري استان تهران گفت: محور جاجرود به طول 10 کيلومتر و 200 متر تاپل پرديس هم اکنون شش خطه و عرض پل جاجرود نيز نوبت به گذشته دو برابر شده است.

صديقي ادامه داد: براي اين پروژه 5/7 ميليارد تومان هزينه شده است و 5/2 ميليارد تومان ديگر نيز براي پرداخت تعهدات و تکميل نهايي پروژه موردنياز است.

وي تصريح کرد: اداره کل راه و ترابري استان تهران، 90 ميليارد تومان اعتبار دارد و براي تعريض هر يک کيلومتر جاده به يک ميليارد تومان اعتبار نياز است که با در نظر گرفتن ديگر خدمات توسط اين اداره کل در حوزه نگهداري و بهسازي خطوط و ديگر موارد سالانه قادر به تعريض 60 کيلومتر جاده در استان تهران خواهيم بود.

صديقي با اشاره به عبور 72 هزار خودرو سواري در روز از محور جاجرود، يادآور شد: استان تهران با کاهش 6/18 درصدي در سوانح رانندگي، رتبه نخست را از لحاظ کاهش سوانح رانندگي در کشور داشته است.

/R/H/105





انتهای پیام/

کد خبر 138604161