به‌گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي شرکت توسعه گردشگري ايران، \"ضرغام\"، استاد دانشگاه، تصميمگيري درباره سرمايه‌گذاري جديد را شديدا وابسته به مطالعات امکان سنجي دانست و افزود: اين مطالعه شامل متغيرهاي اقتصادي، بازاريابي، مالي و عملياتي است که ميزان عملي بودن پروژه مورد نظر را ارزيابي مي‌کند.

وي گفت: در مبحث سرمايه‌گذاري، دو نوع سرمايه‌گذاري وجود دارد که شامل سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي است. سرمايه‌گذاري داخلي به دو صورت خصوصي و دولتي قابل بحث است و هر بخش در برگيرنده تشکيل سرمايه‌ در زير بناها، تاسيسات، عوامل نرم‌افزاري از قبيل تربيت نيروي انساني و ... است.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه در تحليل آن دسته از سرمايه‌گذاري‌هاي گردشگري مانند احداث هتل، متل و تفريحگاه‌ که موجب ايجاد دارايي مي‌شود، استفاده از تکنيک‌هايي از قبيل چنين همايش‌هايي را فرصت خوب براي معرفي ايران به جهان دانست.

وي نخستين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران را با تاکيد بر ابعاد کليدي مانند شناسايي ابعاد تئوريک مبحث سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري کشور، شناسايي قوانين و مقررات و شرايط موجود حاکم بر سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري و تحليل استراتژيک آنها، شناسايي و دسته‌بندي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري، تعيين راهبرد‌هاي علمي بهبود و ساماندهي وضعيت سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري، شناسايي بازارهاي سرمايه و معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري به تناسب فعاليت‌هاي هر بخش از بازار سرمايه را استفاده بهينه از اين فرصت عنوان کرد.

نخستين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران در سوم و چهارم شهريور ماه در تهران برگزار مي‌شود.

S/H


انتهای پیام/

کد خبر 1386050239