به گزارش ميراث آريا (chtn)، معاون مهندسي تعميرات هواپيماي جمهوري اسلامي ايران (هما) در جمع خبرنگاران گفت: تمام چک‌هاي فني و کنترل کيفي اين هواپيما انجام شده و از فردا با ورود به ناوگان پروازهاي اروپايي و حج عمره و واجب مشغول به کار مي‌شود.

\"علي مومچي\" افزود: پنج فروند بوئينگ 747 در ناوگان هما فعال بوده و تا پايان سال نيز دو فروند 747 SP ديگر به ناوگان اضافه مي‌شود.

وي تصريح کرد: بخش مهندسي و تعميرات سازمان هما ماهانه سه تا ‪ ۱۰‬ميليون دلار به دليل ارائه خدمات به شرکت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارجي درآمدزايي دارد.

معاون مهندسي تعميرات هواپيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: فعاليت اين بخش مانع از ارسال قطعات معيوب هواپيما به خارج از کشور شده و علاوه بر صرف جويي سالانه حدود ‪ ۲۵‬ميليون دلار از نظر زماني نيز موجب سرعت بخشيدن به کار شده است.

مومچي افزود: انجام تعميرات اساسي انواع هواپيماهاي موجود در ناوگان هوايي کشور، موجب شده تا هزينه تعميرات به يک دهم کاهش يابد.

وي تصريح کرد: هزينه تعميرات اساسي (اورهال) يک هواپيماي بويينگ در خارج از کشور حدود ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬ميليون دلار است که اين کار اکنون در داخل کشور با صرف ‪ ۳/۵‬ تا چهار ميليون دلار انجام مي‌شود.

معاون مهندسي تعميرات هواپيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران اکنون به توانايي تعميرات اساسي انواع هواپيما دست يافته است و \"ايران اير\" در زمان حاضر قادر به انجام تمام انواع کنترل و بازبيني هواپيماهاي موجود در ناوگان هوايي کشور است.

مومچي افزود: هما اکنون از سازمان بين‌المللي هوانوردي اروپا گواهينامه \"پارت ۱۴۵‬\" دريافت کرده است که به آن معناست که هما به آن سطح از دانش فني و مهندسي دست يافته که قادر است، تعميرات ‌انواع هواپيما را انجام دهد و اين موضوع از جايگاه ويژه‌اي در سطح بين‌المللي برخوردار است.

وي تصريح کرد: هما گواهينامه بين‌المللي پارت 145 را براي تعميرات اساسي انواع هواپيماهاي ايرباس دريافت کرده و مجوز بين‌المللي تعمير انواع هواپيما در اين مدل را دارد. تيم بازرسان هوانوردي اروپا نيز اين گواهينامه را تاييد کرده‌اند.

S/H/105



انتهای پیام/

کد خبر 1386050717