به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، در ماه آوريل سازمان هواپيمايي فدرال آمريکا اعلام کرد: خطوط هواپيمايي اندونزي نتوانسته در حد استانداردهاي امنيتي بين‌المللي فعاليت کند و اتحاديه اروپا نيز از 6 جولاي (15 تير) پروازهاي 51 خطوط هواپيمايي اندونزي را به سمت اروپا ممنوع اعلام کرد.

امسال با سقوط دو فروند از هواپيماهاي اندونزي بيش از 123 نفر جان خود را از دست دادند و اين خطوط به لحاظ امنيتي در حد پاييني از استانداردهاي جهاني قرار گرفت.

\"بودي موليان لوتينو\" مدير کل خطوط هواپيماي وزارت حمل و نقل اندونزي، با اشاره به اينکه، در اندونزي نيز همانند بسياري از کشورهاي جهان تصادف‌هاي هواپيمايي اتفاق مي‌افتد و اين دليلي محکم براي قرار گرفتن در فهرست سياه بين‌المللي نيست، گفت: با توجه به اينکه از سال 2004 تا کنون هيچ پروازي به سمت اروپا نداشته‌ايم اين تصميم‌ها تاثير مستقيمي بر گردشگري نخواهد داشت، اما تمام سعي خود را براي بالابردن سطح امنيت اين پروازها به کار مي‌گيريم.

\"نگورا ويجايا\" مدير شوراي گردشگري بتلي در اين باره گفت: با اعلام محدوديت‌هايي که از سوي اتحاديه اروپا صورت گرفته است، نه تنها شاهد کاهش ورودي گردشگري خواهيم بود، بلکه در بخش اقتثادي، هتلداري، فروش صنياع‌دستي و سوغات و ساير بخش‌هاي وابسته به صنعت گردشگري نيز بحران‌هايي به وجود خواهد آمد که اين با اهداف بلند مدت آنها در جذب 8 ميليون گردشگري خارجي مغايرت دارد.

وي افزود: با اينکه فرودگاه بين‌المللي بالي از امکانات و تجهيزات پيرفته‌اي برخوردار است. هم اکنون با ايجاد محدوديت‌هاي اعلام شده بيشتر گردشگران با پروازهاي سنگاپور به اين جزيره سفر مي‌کند.

وي تصريح کرد: به دليل مشکلات بسياري همچون حملات تروريستي، شيوع بيماري‌هاي واگيردار مانند آنفلوآنزاي مرغي خسارت‌هاي بسياري به گردشگري اندونزي وارد شده است و نبايد بگذاريم بار ديگر محدوديت‌هاي پروازي سبب رکور گردشگري اين سرزمين شود.
S/H/108


انتهای پیام/

کد خبر 1386051619