وي اضافه کرد: بسترهاي مناسب براي توسعه اکوتوريسم به صورت بالقوه در کشور ما وجود دارد و آنچه در خصوص اکوتوريسم تنوع و گستردگي آن ،منابع طبيعي و کساني که در اين حوزه فعاليت ميکنند قابل اهميت است اين است که توليدکنندگان، محصولي را براي ارائه در بازار هاي جهاني عرضه کنند.
شفيع زاده با طرح اين پرسش که جهانگردان درچه صورتي تصميم به بازديد از کشورهاي مختلف ميگيرند، تصريح کرد: بايد بسترهاي لازم را براي جذب توريست فراهم آوريم، زيرا تنها با تکيه بر تمدن و آنچه به عنوان تمدن بشري از آن ياد ميشود، نميتوان بازارهاي جهاني را بهدست آورد.
مدرس دانشگاه علامه طباطبايي ادامه داد: ما براي کسب بازارهاي جهاني بايد برداشتهاي خود را از عمق تحولات جهاني تغيير دهيم. براي همين در درجه اول مديران دولتي بايد ديدگاه خود را تغيير دهند، زيرا صرف داشتن جاذبههاي مختلف نميتواند توريست به کشور وارد کند.
وي گفت: از دوران امروز به عنوان عصر جديد جهانگردي ياد ميشود و بايد به ياد داشته باشيم که در اين عصر با پيچيدگيهايي روبه رو هستيم که اين پيچيدگيها الزامات توليد بهينه محصولات گردشگري را فراهم ميکند.
عضو کارگروه گردشگري شکار کميته ملي طبيعتگردي تأکيد کرد: بسياري از بازارها با رويکرد اکوتوريسم پيش روي ماست و بازيگران اصلي کسب اين بازارها آژانسهاي مسافرتي وتور اپراتورها هستند که تنها با فهم عميق از بازارهاي جهاني و يافتن راه ورود به آنها ميتوانيم در جذب گردشگر به کشورمان موفق عمل کنيم.
وي يادآور شد: با تمام مشکلاتي که وجود دارد بسياري از کشورهاي توسعه يافته با شاخصهاي بالاي انساني و در آمد بالا مانند کشورهاي اروپاي غربي و کشورهاي عربي بايد جزء بازارهاي هدف ما قرار گيرند.
وي گفت: آينده اکوتوريسم ايران در گرو ورود به بازارهاي غربي است که توانايي مالي بالايي براي سفر دارند.
M/102
انتهای پیام/