وي با اشاره به افزايش تقاضاي جهاني صنايعدستي و رشد و گسترش صنعت توريسم در جهان تصريح کرد: سهم ما از تجارت جهاني صنايعدستي و فرش کاهش يافته است.
بازرگاني در ادامه بهاي تمام شده قيمت فرش ايران، وضع قوانين و مقررات صادراتي و افزايش سياستهاي حمايتي و دولتي را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: براي دستيابي به جايگاه اوليه فرش ايران، بايد عوامل مؤثر در بستر فعاليتهاي تجاري اين صنعت تقويت شود.
وي افزود: با وجود افزايش قدرت رقابت جهاني فرش در سالهاي اخير، چيزي از قدرت رقابت اين صنعت در آنجا که حرف از هنر، خلاقيت و نوآوري فرش ايراني است کم نميشود.
وي با اشاره به افزايش توجه جهان به صنايعدستي و تخصيص سهم ويژه به صنايعدستي بهويژه صنعت فرش، تصريح کرد: کشورهاي بزرگ دنيا به دليل توجه به کيفيت و در نظر داشتن سلايق روز بازار و انطباق بعد ظاهري محصولات توليدي با ديدگاههاي مشتريان توانستهاند موفقتر عمل کنند.
بازرگاني در ادامه توجه به افزايش توان بازاريابي، تبليغات و فروش را در بازيابي سهم از دست رفته صنعت فرش تاثيرگذار دانست.
وي افزود: بايد ديد چرا ما نتوانستيم توجه جهانيان را به هنر اصيل ايراني که در نقش تارو پود فرش ايران تجلي يافته است، جلب کنيم و آن را با افزايش تقاضاي فرش در امر خريد و فروش گره بزنيم.
بازرگاني ادامه داد: به عنوان معاون وزير بازرگاني و نماينده بخش بازرگاني از حوزه دولت، پيشنهاد ميکنم با تشکيل ميز مشترک براي فرش دستباف به اين موزه ارزآور کمک کنيم و به همين منظور از تمام مسئولان دولت، تجار و صنعتگران تقاضا داريم با يک خرد جمعي و هم انديشي بتوانيم با چاره انديشي بازار از دست رفته فرش ايران را دوباره به دست آوريم.
S/H/114
انتهای پیام/