به گزارش ميراث آريا(chtn) \"محمد نهاونديان \"رييس اتاتق بازرگاني ايران در همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري در ايران ضمن بيان اين مطلب گفت:در ايران مساله گردشگري و جهاني شدن مدت‌ها موضوعي ملي بود که بالاخره نظام در اين باره تصميمات مطلوبي اتخاذ کرد.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران افزود: اگر بخواهيم سرمايه گذاري در گردشگري در داخل ايران سود آور باشد و سرمايه گذاران بين المللي در امکان سنجيهاي اقتصادي آن را مثبت ارزيابي کنند بايد گردشگري ما در زنجيره گردشگري بين المللي حضور داشته باشد.

وي بحث جهاني شدن را براي ايران چالش و دغدغه دانست و گفت: از اصلي ترين مصاديق جهاني شدن براي بنگاه‌هاي اقتصادي ايران گردشگري است.

نهاونديان با اشاره به نقاط قوت فرهنگي ايران در بحث سرمايه گذاري در گردشگري افزود: به همين جهت جهاني شدن مي‌تواند به جاي چالش براي ما فرصت ايجاد کند و اگر قرار باشد در اقتصاد ايران سرمايه‌گذاري جدي از ظرفيت‌هاي فراوان گردشگري صورت گيرد به صورت جزيره‌هاي جدا از هم امکان‌پذير است.

وي افزود: گردشگري در ايران بايد با حضور زنجيره‌هاي گردشگري در جهان صورت بگيرد در غير اين صورت امکان رقابت ما با توجه به شيوه‌هاي گسترده بازاريابي در گردشگري بين المللي امکان پذير نخواهد بود.

نهاونديان با تاکيد بر لزوم استفاده از شيوه هاي کارآمد در بازاريابي گردشگري گفت: هتل‌هاي ما بايد با زنجيره جهاني گردشگري پيوند بخورند چرا که با اين شرايط در تصميم گيري ها و اولويت گذاري ها و تعيين جدول هاي زماني اثرگذار خواهيم بود.

وي گفت: بحث ارائه بازار با بحث نفوذ در بازار با هم گره خورده است لذا در دعوت از سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در فرصت ها و ساختن امکانات گردشگري در داخل ايران بايد خود را در صحنه هاي بين المللي آماده کنيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 بسياري از موانع را در عرصه گردشگري از سر راه برداشته است، گفت: اجراي اين اصل همه اقتصاد ما از جمله صنعت گردشگري را دگرگون مي‌کند.

نهاونديان معرفي، حمايت و تشويق بسته‌هاي گردشگري در کشور را لازمه توفيق در جذب گردشگران دانست و گفت: از عمده سرمايه‌هاي اصلي صنعت گردشگري ما جاذبه‌هاي فرهنگي است و در اين زمينه بسته‌هاي مکمل مذهبي_ فرهنگي و فرهنگي _ اقتصادي را مي‌توانيم در اختيار سرمايه گذاران بگذاريم.

وي درباره فضاي حمايت از سرمايه گذاري خارجي گفت: اين فضا در ايران در مقايسه با کشورهاي مشابه از بهترين فضاهاست.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران درباره نقش اين اتاق در اين فضا گفت: اتاق بازرگاني در اين زمينه کميسيون تخصصي گردشگري تشکيل داده است و قصد دارد هم همکاري‌هاي لازم در زمينه اطلاع رساني، بازار گشايي و خدمات تسهيل کننده به سرمايه گذاري را ارائه کند.

103/




انتهای پیام/

کد خبر 1386060372