به گزارش ميراث‌آريا(CHTN)، مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ايران با بيان اين مطلب گفت: اين اقلام از بروشو‌رها، کاتالوگ‌ها، فيلم‌هاي مستند، تيزرها و .... تشکيل شده است که در سال گذشته به 7 زبان زنده دنيا ترجمه شد و امسال با تلا‌ش‌ها و پيگيري‌هاي انجام شده قرار است به 17 زبان زنده دنيا ترجمه و در کشورهاي مختلف توزيع شود.

\"محمدحسين برزين\" تصريح کرد: سال گذشته ايران در 20 نمايشگاه بين‌المللي گردشگري شرکت کرد و امسال نيز قرار است در 26 نمايشگاه بين‌المللي شرکت کند. نخستين نمايشگاه، نمايشگاه گردشگري مالزي است که از 16 تا 18 شهريور در کوالالامپور مالزي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به مترا‍‌ژ نمايشگاه گردشگري ماتاي مالزي گفت: زمين اين نمايشگاه 100 متر است و قرار است 8 آژانس در آن شرکت کنند. به همين دليل براي حضور در اين نمايشگاه، بارهاي آژانس‌ها فرستاده و ويزاهاي آژانس‌هاي شرکت کننده نيز با پيگيري‌هاي اين ستاد صادر شده است.

برزين افزود: سال گذشته با هماهنگي وزارت کشور 100 هزار پکيج تبليغاتي از طريق نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در کشور‌هاي مختلف توزيع شده است و امسال قصد داريم که اين حجم از تبليغات را افزايش دهيم. تاکنون 5 دفتر اطلا‌ع‌رساني در کشورهاي مختلف افتتاح شده و قرار است پس از برگزاري نمايشگاه ماتاي مالزي نيز در اين کشور دفتر اطلاع‌رساني افتتاح شود.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به فراخواني که از سوي اين ستاد براي بخش خصوصي اعلام شده است، تأکيد کرد: در حال حاضر، آژانس‌هايي که بايد در 26 نمايشگاه بين‌المللي گردشگري شرکت کنند، انتخاب شده‌اند. در برگزاري نمايشگاه‌ها بيشتر قصدمان اين است که فضايي مناسب براي حضور بخش خصوصي ايجاد کنيم. در حقيقت منتفع شد بخش خصوصي از اين نمايشگاه‌‌ها مهم‌ترين هدف ماست.

برزين با اشاره به شناور بودن بودجه‌اي که به اين ستاد تعلق مي‌گيرد، تصريح کرد: بودجه اين ستاد، به حالت شناور است. يعني برخي از سوي بخش‌ دولتي و بخشي نيز از سوي اسپانسر‌هاي خصوصي تامين مي‌شود. در سال گذشته 10 ميليارد تومان براي بخش تبليغات تعيين شده بود که از آن مقدار 6 ميليارد تومان محقق شد. امسال نيز پيش‌بيني کرده‌ايم که حدود 20 ميليارد تومان براي بخش تبليغات تعلق بگيرد، اما هنوز معلوم نيست که چه ميزان از آن محقق شود.

وي با اشاره به اولويت‌هايي که اين ستاد براي کشورهاي هدف گردشگري خود در نظر دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلساتي که با بخش خصوصي و آژانس‌داران داشتيم، براساس شاخصه‌هاي تعيين شده 5 اولويت‌ از کشورهاي هدف گردشگري را تعيين کرديم.

برزين گفت: نخستين اولويت با کشورهاي عرب مسلمان است، به همين دليل در شبکه‌هايي چون الجزيره و MBC تبليغاتي را از سال گذشته شروع کرده‌ايم. پس از آن هم کشورهاي اروپاي غربي، اروپاي شمالي، آسياي جنوب شرقي، بخشي از افريقا، آمريکاي شمالي و امريکاي لاتين را به‌عنوان کشورهاي هدف مدنظر قرار داديم.

وي افزود: درحال حاضر، شبکه الجزيره، MBC و يورو نيوز تيزرهاي ايراني را در چند نوبت از شبانه‌روز پخش مي‌کنند.

برزين گفت: در فراخواني که براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اعلام کرديم، 90 آژانس شرکت کردند و از اين رو مجبور شديم گزينش‌‌هايي براي انتخاب برترين آژانس‌ها انجام دهيم، در نهايت نيز اسامي حدود 18 آژانس براي شرکت و حضور در نمايشگاه‌ها انتخاب و اعلام شد.

وي تاکيد کرد: پس از نمايشگاه ماتاي مالزي، در نمايشگاه جاتاي ژاپن نيز شرکت خواهيم کرد. اين نمايشگاه در زميني به مساحت 153 متر برگزار مي‌شود. در سال‌هاي گذشته زميني که به ايران تعلق مي‌گرفت، 120 متر بود که امسال با پيگيري‌هاي انجام شده اين مقدار افزايش يافت. براي شرکت در اين نمايشگاه حدود 128 آژانس اعلام آمادگي‌ کرده‌اند.

M/103



انتهای پیام/

کد خبر 1386061315