وى با اشاره به نوع آثار خود، گفت:از آنجا که اين آثار باتوجه به قيمت بالا و نوع کاربردشان توسط مردم عادي قابل خريدارى نيست، با تشکيل موزه هاى اختصاصى مىتوان آثار را بدون واسطه جهت خريد دراختيار مسئولان و سازمان هاي دولتي قرار داد، اما در حال حاضر با وجود قول مساعد مسئولان مبنى بر خريد آثار ارزشمند جهت اعطا به سفرا و وزراى ديگر کشورها اين آثار همچنان در منزل هنرمندان خاک مىخورد و متاسفانه براى هديه به مقامات نيز از آثار بى کيفيت موجود در بازار استفاده مىشود.
وى ادامه داد: هنرمندان حاضرند آثار خود را با يک دهم قيمت کارشناسى شده به فروش برسانند تا علاوه بر تامين معيشت خود، از فرستادن آثار بازارى صرف به عنوان هنر ايران به ديگر کشورها جلوگيرى کنند.
جعفري با اشاره به اينکه تمام فعاليت هاي خود را در قالب گروهي انسجام يافته به سرپرستي\" داريوش عباباف \" که از پيشکسوتان رشته معرق در کشور است،انجام ميدهد يادآور شد:در گروه مذکور ،هر يک از هنرمندان در کارگاهي مجزا به ارائه آثار خود ميپردازند .
هنرمند تهراني با بيان اينکه در بيشتر تابلوهاي معرقکاري خود از طرح هاي استاد فرشچيان بهره گرفته است، تصريح کرد:\"شمس و مولانا\"، \"حکايت ني \"، حضرت يوسف\"و \"مجسمه عقاب \"از جمله آثاري است که در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي همواره با استقبال خوبي از جانب مردم و مسئولان روبهرو ميشود.
وى درخصوص مشکلات نمايشگاهى در عرصه صنايع دستى تصريح کرد: با اينکه تمامى هزينه هاى نمايشگاهى اعم از تبليغات، هزينه غرفه و رفت و برگشت به نمايشگاه هاى ديگر استان ها توسط خود هنرمندان پرداخت مىشود، هيچ ضمانتى براى نگهدارى آثار راه يافته به نمايشگاه وجود ندارد و در صورت سوختن، سرقت و يا خراب شدن آثار هيچ کس پاسخگو نيست.
اين هنرمند تهراني ادامه داد: براى شرکت در نمايشگاه هاى خارجى و يا داخلي هميشه عده اى نورچشمى انتخاب مىشوند و هيچ اولويتبندى يا گزينش متناوبى براى شرکت تمامى افراد صورت نمىگيرد.
114/
انتهای پیام/