وي با اشاره به تعريف استاندارد گفت: استانداردسازي فعاليت خاصي است که بيشترين تاکيد آن بر دانش تخصصي تدوين کنندگان است .
مدير کل مراکز خدمات گردشگري و استانداردسازي ادامه داد: براي استانداردسازي بايد از افرادي که در اين زمينه فعاليت ميکنند شروع کرد و کارشناسان اين رشته را مورد آموزش قرار داد.
وي اضافه کرد: در ادراه کل خدمات و مراکز گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کميتههاي ملي و فني براي استانداردسازي تشکيل شده است تا ضمن تدوين آيين نامه استانداردسازي بازرسان و کارشناسان نظارت استانها براي حل مشکل خود و آموزش به اين کميتهها مراجعه کنند.
فرهيخته با اشاره به نقش بازرسان در استانداردسازي گفت: بازرسان نظارت واقعيتها را مشخص ميکنند و نظرات فعالان بخش خصوصي را در تدوين آييننامه به گوش مسولان ميرسانند.
وي تصريح کرد: در آيين نامه استانداردسازي جديد، استانداردسازي بر اساس شاخصهاي امور فني، ساختماني وتاسيساتي، ايمني و بهداشتي، امور خدمات و تجهيزات، نيروي انساني و آموزشي انجام ميشود در صورتي که در آيين نامه گذشته استاندارد سازي بر اساس کميت انجام ميشد.
فرهيخته با اشاره به ديگر تفاوتهاي ميان آييننامه جديد گفت: در آيين نامه استاندارد سازي جديد نظر مشتري لحاظ ميشود و بازرسان نظارت با تماس با مشتريان هر هتل و تاسيسات گردشگري از ارائه خدمات جويا ميشوند و سپس با توجه به نظر مشتريان آنها را در جه بندي ميکنند.
مدير کل مراکز خدمات گردشگري و استاندارد سازي ادامه داد: براي آموزش بازرسان و کارشناسان نظارت و تبادل افکار ميان آنها در 5 منطقه از کشور کارگاههاي آموزشي منطقهاي تشکيل دادهايم.
102/
انتهای پیام/