وي همچنين از اهم فعاليتهاي انجام شده در زمينه ايمنسازي حمل و نقل و بهسازي جادهها خبر داد و افزود: راه اندازي پروژه ايمنسازي جادهها، شناسايي و اصلاح نقاط حادثه خيز، اجراي طرح ايمنسازي مدارس حاشيه راهها، نصب علائم، اجراي خط کشي گرم و سرد، تهيه و طرح ارتقا شبکه راديويي ، راه اندازي سيستم ثابت کنترل سرعت در آزاد راهها ، همکاري براي توسعه تقويت و تجهيز پايگاههاي امداد جادهاي ، گسترش کنترل نامحسوس با همکاري پليس راه از جمله فعالتيهاي در دست انجام بخش راه و ترابري است.
وي در زمينه افزايش قيمت بليت هواپيما در پروازهاي داخلي گفت: از سال 1383 قيمت بليت هواپيما براي هر ساعت پرواز در مسيرهاي داخلي به صورت ثابت براي سهميه شرکتهاي حمل و نقل هوايي (دولتي و خصوصي ) 243 هزار ريال بوده است و در سال 1386 بر اساس بند \" ج \" تبصره (5) قانون بودجه کل کشور مقرر شده است ، قيمت بليت هواپيما بر مبناي هزينه تمام شده شرکتهاي حمل و نقل هوايي و سياست عرضه و تقاضا به تصويب شوراي عالي هواپيمايي کشور برسد.
محزون افزود: از تاريخ 22 مرداد 1386 افزايش 15 تا 17 درصدي قيمت بليط هواپيما در پروازهاي داخلي به شرکتهاي هواپيمايي ابلاغ شده است.
مدير کل راه و ترابري معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در زمينه اهداف کمي زير بخش حمل و نقل دريايي در برنامه چهارم توسعه گفت : افزايش ظرفيت رسمي بنادر تجاري ( کالاهاي نفتي و غير نفتي ) از 110 ميليون تن در سال 1383 به 148 ميليون تن در پايان برنامه ، خارج سازي 18 فروند از 38 شناور مغروق در آبراههاي تحت حاکميت، افزايش ظرفيت حمل بار ناوگان تجاري کشور از 3 ميليون و 200 هزار تن به 5 ميليون و 600 هزار تن تا پايان برنامه و افزايش ظرفيت ناوگان نفتي کشور از 6 ميليون و يکصد هزار تن به 9 ميليون و 900 هزار تن تا پايان برنامه چهارم توسعه از برنامه هاي در دست اقدام بخش راه و ترابري است.
وي در ادامه کاهش ميانگين سن ناوگان تجاري دريايي کشور از 16 به 14 سال و نگهداشت ميانگين سن ناوگان نفتي دريايي کشور در سطح زير 6 سال تا پايان برنامه و افزايش ظرفيت جابجايي پايانههاي مسافري دريايي از 4 ميليون و 500 هزار نفر به 5 ميليون و 800 هزار نفر تا پايان برنامه چهارم توسعه را از ديگر اقدامات دولت در راستاي تقويت زير ساخت حمل و نقل دريايي برشمرد.
105/
انتهای پیام/