به گزارش ميراث آريا (chtn) \" امير حسين اخلاقي پور\" مدرس و کارشناس جهانگردي صبح امروز در همايش نقش واحدهاي اقامتي و پذيرايي در توسعه سفرهاي همگاني که در شانديز مشهد برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: نيروي انساني سرمايه هر مجموعه اي است و بايد نحوه برخورد موثر کارمندان با مهمانان را به آنها آموزش دهيم.

وي افزود: سه مشکل اساسي در زمينه توسعه گردشگري و ارتقا کيفيت خدمات گردشگري وجود دارد. يک؛ مديران با مشکلات اشنا نيستند، دو؛ کارکنان کار خود را بلد نيستند و سوم اينکه مشتريان با حقوق خود آشنا نيستند.

وي افزود: مديران بايد با توجه به واقيت هاي موجود تصميم بگيرند نه با توجه به احساساتشان.

اخلاقي پور يکي ديگر از راه هاي بالا بردن کيفيت خدمات در تاسيسات گردشگري را ايجاد رقابت ميان تامين کنندگان مواد اوليه عنوان کرد.

وي افزود : ايجاد رقابت بين تامين کنندگان مواد اوليه باعث مي شود تا از مواد بهتر، سالم تر و تازه تري برخوردار شويد.

وي ادامه داد: وقتي مي گوييم کيفيت و رضايت هدف ما است يعني دانش داريم که بايد بهتر شويم ولي بايد اين دانش را به نگرش و رفتار تبديل کنيم.

اخلاقي پور افزود: تبديل اين دانش به نگرش و رفتار يعني اينکه باور داشته باشيم در هر نقطه اي که ايستاده ايم باز هم مي توانيم بهتر شويم و براي رسيدن به اين بهتر شدن هر روزه رفتار و برنامه ريزي خود را تنظيم کنيم.

وي گفت: استاندارد يعني ارائه همان چيزي که مشتري مي خواهد و رسيدن به حداقل اين استانداردها يعني کيفيت.

\" محمد دهقان \"مدرس و کارشناس جهانگردي نيز در ادامه اين همايش ضمن به نمايش گذاشتن برخي نکات استاندارد در پذيرايي ، چينش ميز و رفتار کارکنان واحدهاي پذيرايي گفت: استاندارد مقوله اي پيچيده نيست . استانداردسازي يعني اصول کار را به گونه اي تنظيم کنيم تا کار هم براي مهمان و هم براي کارکنان تاسيسات ساده تر شود.

100/




انتهای پیام/

کد خبر 1386072568