همچنين اين تفکر و راه به پايه گذاري مکتبي بزرگ با الهام از گذشته و با نگاه به آينده و با تلفيقي از هويت تاريخي، معرفت باطني و نيز بايستگيهاي حضور جهاني هنر ايران و چشم انداز آينده اين هنر دانست.
وي در مورد هنر امروز گفت: متاسفانه هنر امروزه به تقليد از غرب يا سنتهاي 700 ساله نقاشي ايراني منتهي شده و نوآوري و انديشه تازه و نگاه خلاقه و ابداع گري در آن نيست و اساساً هيچ مکتب و هيچ هدفي در آنها ديده نميشود.
امامي خاطر نشان کرد: در هنر دهه 50 حرفهايي را براي بازگشت به ارزشهاي شرقي، هويت قومي، بومي گرايي و رجوع به سنت، عرفان و مذهب به شکل رگههايي در نقاشي ايران ديده ميشد.
وي ابراز اميدواري کرد که با برگزاري اين نمايشگاه و مروري بر دستاوردهاي هنر آن دوره يک فکر اساسي براي هنر ايران بشود و به انديشه پايه گذاري يک مکتب جامع و پاسخگو براي نقاشي ايراني باشد.
بنابراين گزارش نمايشگاه پژوهشي هنر دهه 40 و 50 از اول آبان ماه در موسسه فرهنگي هنري صبا گشايش مي يابد.
117/
انتهای پیام/