وي افزود :به همين دليل عمليات مرمت پل تا زمان اصلاح طرح مرمت متوقف شد.
محمدي خاطرنشان کرد :به منظور مرمت پل شادروان در سال گذشته يک ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته بود.
وي تاکيد کرد :طي سال گذشته مرمت استحفاظي و ساماندهي اطراف پل شادروان شوشتر انجام شد .
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان خوزستان خاطرنشان کرد:همچنين تعبيه سيستم روشنايي اين پل در دستور کار قرار دارد.
وي تاکيد کرد :تا زماني که اطلاعات تاريخي معماري و مصالح آن دوره را به دست نياوردهايم، بازسازي پل شادروان را آغاز نميکنيم.
بنا بر اين گزارش، پل شادروان طولانيترين و بزرگترين پل تاريخي ايران است که قدمت آن به دوره ساساني باز ميگردد. پل شادروان در جاده شاهي، مسير پاسارگاد به تيسفون قرار دارد و در دورههاي مختلف از جمله دوره قاجار مورد مرمت قرار گرفتهاست.
در روايات تاريخي آمدهاست که شاپور يکم شرط آزادي قيصر روم را از اسارت، ساخت چند بناي عظيم ازجمله پل شادروان مي گذارد. فردوسي در شاهنامه خود ابياتي را در وصف ساخت پل شادروان آورده است. پل بند شادروان داراي 44 دهانه بوده که در حال حاضر تعداد 37 دهانه آن موجود است. ظاهراً اين پل در طول تاريخ چند بار به عمد تخريب شده است.
116/
انتهای پیام/