وي افزود: در اين همايش تخصصي، در حوزه هنر طراحي ،مقالات متعددي تاليف شده که در همايش ارائه ميشود و مخاطبان آن ميتوانند ضمن آشنايي با تاريخچه طراحي، اطلاعات تازهاي در مورد چالشهاي طراحي ، اهميت استقلال طراحي و ... کسب کنند.
دالوند کليات مقالات عرضه شده در اين همايش را در سه محور دانست و گفت: محور نخست درباره طراحي به عنوان يک بيان مافيالضمير و بيواسطهترين بيان درونيات هنرمند است که به تکنولوژي خاصي نياز ندارد. درست مثل يک شاعر که براي ثبت افکارش به قلم و تکهاي کاغذ نياز دارد.
وي محور دوم را درباره روند طراحي و سنجش نقادانهي آن در چند دهه اخير ايران عنوان کرد و اظهار داشت: محور سوم نيز، نگاهي تاريخي و بسيار گسترده به هنر طراحي است که بيشتر جنبه آموزشي دارد تا گمانهزني و تحليل.
اين طراح و نقاش در پاسخ به اين پرسش که، اين همايش چه هدفي را دنبال ميکند؟ پاسخ داد: جشنواره، نمايشگاه آثار منتخب و همايش بر آن است تا هنر طراحي را به عنوان يک هنر مستقل مطرح کند نه تنها يک مقدمه و پيش طرح براي رسيدن به تابلوي نقاشي، همانگونه که يک تکنواز (سُليست) در ارکستر نقش کليدي دارد ولي به تنهايي و مستقل نيز ميتواند نغمههايي عرضه کند که جدا از ارکستر نيز به عنوان اثري موسيقايي پذيرفتني است.
وي طراح را به مثابه تکنواز ارکستراسيون هنرهاي تجسمي دانست و درباره عناوين مقالات ارائه شده در اين همايش توضيح داد: \"طراحي زبان آنالوگ\"، \"يک سيب همواره ميگويد: من يک سيبام لطفاً مرا طراحي کنيد\"، \"طراحي از دير باز تا امروز\"، \"چالشهاي طراحي معاصر\"، \"ملاحضلاتي در باب طراحي\" از جمله عناوين مقالاتي هستند که در اين همايش ارايه ميشوند. 114/
انتهای پیام/