به گفته وي، در حال حاضر 20 تا 30 درصد به نرخ پايه اضافه شده اما اداره گمرک اين رقم را محاسبه نکرده و همچنان بر اساس نرخ پايه سال هاي 80 و 83، ارزش صادرات فرش ايران برآورد مي شود.
فرجي خلأ معرفي فرش ايران در سطح بين الملل و کاهش بهرهوري در چرخه توليد فرش را از عمده مشکلات پيش روي اين صنعت عنوان و تصرح کرد: اکنون در بخش رنگرزي، متناسب با ظرفيتهاي توليدي کشور فعاليت نميشود و تنها 40 تا 50 درصد ظرفيت موجود به کار گرفته ميشود که اين خود موجب افزايش قيمت مواد اوليه شده است.
رئيس مرکز ملي فرش ايران، هدفمند کردن توليدات با سليقه و نياز بازار را از جمله اقداماتي برشمرد که براي اجرايي شدن به شدت در حال پيگيري است.
وي دانش و تجربه کم بافندگان را از ديگر مسائلي دانست که صنعت فرش با آن دست به گريبان است.
فرجي تبليغات را مهمترين راهکار براي معرفي فرش ايران در سطح بين الملل عنوان و خاطرنشان کرد: تبليغات فرش ايراني نزديک به يکسال است که در شبکه تلويزيوني يورو نيوز آغاز شده، همچنين فيلم هاي سينمايي با مشارکت شبکه سوم سيما تهيه و قابل پخش در شبکه جام جم است.114/
انتهای پیام/