گشايش چهل و دومين نمايشگاه بين المللي گردشگري برلين ITB 2008

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نيز در غرفه‌‌اي 484 متري حضور فعالي در چهل و دومين ITB 2008 داشته و با حضور 33 شرکت کننده در قالب دفاتر مسافرتي، صنايع دستي، هواپيمايي، هتل و ديگر اصناف وابسته به صنعت گردشگري، جاذبه هاي ايران را به نمايش خواهد گذاشت.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در اين خصوص با اشاره به اينکه ITB به عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين نمايشگاه تخصصي صنعت جهانگردي در سطح دنيا براي فعالان اين صنعت به شمار مي‌رود، گفت: آلمان يکي از بازارهاي هدف مهم براي صنعت گردشگري ايران بوده و با توجه به بازديد سالانه بيش از 140 هزار نفر از نمايشگاه برلين، انتظار مي‌رود با حضور ايران تحولات عميقي در ورود گردشگران آلماني و کشورهاي حاضر در ITB به ايران آغاز شود.

محمد حسين برزين با اشاره به بازديد سال گذشته دبير کل سازمان جهاني جهانگردي از غرفه ايران گفت: مقدمات مذاکرات دوجانبه ميان بخش‌هاي دولتي و خصوصي ايراني حاضر در ITB با همتايان خارجي خود فراهم شده که اين امر بي‌شک منجر به توسعه پايدار مناسبات گردشگري ميان طرفين خواهد شد.

وي گفت: در همين راستا 90 هزار اقلام تبليغاتي ايران در 50 نوع به زبان آلماني در ITB 2008 ميان بازديدکنندگان و دست اندکاران نمايشگاه توزيع خواهد شد.

وي افزود: نمايشگاه ITB از پوشش خبري جامع و فراگيري در سطح داخلي و بين المللي برخوردار است. بيش از 100 وزير در اين نمايشگاه براي بهبود صنعت گردشگري کشور خود و معرفي مقاصد گردشگري در نمايشگاه ITB حضور خواهند داشت و بيش از 8000 ژوناليست در نمايشگاه ITB برلين پوشش خبري مناسبي از نمايشگاه ارائه خواهند داد و تقريباً 170 کنفرانس مطبوعاتي برگزار خواهد شد. گزارش خبري ITB برلين سالانه در 500 نسخه به صورت جهاني انتشار مي‌يابد.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها افزود: سال گذشته نيز 8 هزار و 140 روزنامه‌نگار از 91 کشور جهان اين رويداد بزرگ را پوشش داده و در مجموع بيش از 5 هزار گزارش رسانه‌اي از ITB 2007 منتشر شد که اين امر زمينه مناسبي را براي تبليغات رسانه‌اي جاذبه‌هاي ايران و حضور کشورمان در نمايشگاه آلمان به وجود مي‌آورد.

به گفته برزين در چهل و دومين دور نمايشگاه گردشگري برلين سازمان‌ها و انجمن‌هاي گردشگري، مؤسسات و مراکز درماني و بهداشتي، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، آژانس‌هاي مسافرتي، تور اپراتورها ، شرکت‌هاي حمل و نقل از قبيل خطوط هواپيمايي، راه آهن، خطوط کشتيراني کروز، خدمات هواپيمايي، خدمات ليموزين، کشتي‌هاي خصوصي و تفريحي، کمپاني‌هاي ماشين کرايه، شرکت‌هاي تجاري مثل برگزار کننده نمايشگاه و سفرهاي خارجي، IT و نرم افزارها (soft ware)، رسانه‌ها شامل روزنامه‌نگاران مجلات تجاري، ايستگاه‌هاي راديويي، تلويزيوني، ناشرين، موزه‌ها و غيره .... حضور دارند.

نمايشگاه ITB که نخستين بار در سال 1966 ميلادي بر پا شد، در سال 2007 با حضور 10 هزار و 932 غرفه‌گذار و 177 هزار و 154 بازديد کننده متخصص از سراسر جهان در فضاي به وسعت 150 هزار متر مربع تشکيل و بعدها از چنان درجه اعتباري برخوردار شد که علاقمندان و متخصصين صنعت جهانگردي آخرين تازه‌هاي صنعت جهانگردي، مسافرت، ادارات راهنمايي جهانگردان، تورهاي مسافرتي، موسسات بين المللي جهانگردي، لوازم مسافرت براي آژانس‌هاي مسافرتي‌، خدمات و مراکز گردهم‌آيي را در نمايشگاه ITB 2008 جستجو مي‌کنند./102



انتهای پیام/

کد خبر 1386121316