وي ادامه داد: فرشهاي اين گروه در 8 گروه دسته بندي شدهاند که تنها فرشهايي که داراي نقشههاي قديمي و يا سنتي داشته، با مشکل عدم تطبيق با بازارهاي جهاني روبه رو هستند که درصدد مرتفع کردن اين مشکل نيز هستيم.
رئيس اداره فرش سازمان بازرگاني همدان مشکل اصلي اين گروه از فرشها را در نامرغوب بودن مواد اوليه آنها دانست و افزود: استفاده نکردن از طرحها و نقشهاي جديد، مشکل ديگري است که به بازار اين فرشها آسيب جدي رسانده است.
خزندي افزود: در حال حاضر با فراهم آوردن امکان بازاريابي و تبليغات براي فرشهاي استان همدان و فرستادن طراحان به کشورهاي خارجي و آموزش براي توليدکنندگان سعي بر رفع اين مشکلات داريم.
وي با اشاره به اينکه بازارهاي جهاني فرشهاي سبک، ريزبافت، با پود و رج بالا را مي پسندند، گفت: بافت بافندگان اين فرشها يک پود است در کنار اينکه رج آنها نيز پايين است و با بازارهاي جهاني مطابقت ندارد.
خزندي با بيان اينکه طرحهاي فعلي فرشهاي هجوم بسياري از کشورها قرار گرفته، اظهار داشت: بايد طرحهاي داخلي را ثبت کرد و اين اقدامي است که مرکز ملي فرش ايران با همکاري کتابخانه ملي مدتي است آغاز کرده که ميتواند اميدوارکننده باشد.
111/
انتهای پیام/