وي با بيان اينکه افزايش اشتغالزايي و ايجاد درآمد از مهمترين پيامدهاي افزايش صادرات فرش دستباف است ،اظهار داشت:در صورت انجام اصلاحات لازم به طور قطع رقم واقعي و افزايش صادرات فرش دستباف مشخص ميشود.
رييس مرکز ملي فر ش ايران در ادامه بسترسازي براي بازاريابي فرش دستباف ايران، تبليغات مناسب با رويکرد برندسازي، آشناسازي توليد کنندگان با خواست و نياز بازارهاي جهاني و اعزام طراحان و توليد کنندگان به کشورهاي بازار هدف را از جمله اقدامات صورت گرفته براي معرفي فرش دستباف عنوان کرد.
فرجي گفت:افزايش جوايز صادراتي از سه درصد به پنج درصد، حمايت از اجراي پروژه شناسنامه دار کردن فرش دستباف، افزايش بيمه بافندگان از جمله برنامه هاي هدفمند وزارت بازرگاني براي ارتقاء جايگاه فرش دستباف است.
در ادامه اين مراسم رئيس اتحاديه صادر کنندگان فرش دستباف با اشاره به اينکه صادرات فرش دستباف بيش از هر چيز نيازمند قوانين منطقي است گفت: اين قوانين با ياري گرفتن از کارشناسان واقعي و انجام مطالعات جامع بايد تدوين شود.
علي اکبر هريسچيان با اشاره به اينکه تنها در صورت تدوين قوانين و انضباط هميشگي است که صادر کنندگان فرش امکان حضور مستمر در بازارهاي بين المللي است، افزود: تبليغات مناسب براي فرش دستباف بايد مورد توجه قرار گيرد.
بنابراين گزارش ششمين نمايشگاه تخصصي و دومين نمايشگاه بين المللي فرش دستباف کيش با حضور بيش از 170 شرکت داخلي و 50 شرکت کننده بين المللي از کشورهاي چين، هند، سوريه، افغانستان و پاکستان از 10 تا 13 ارديبهشت ميزبان عالاقه مندان است.111
انتهای پیام/