يکپارچه‌سازي طرح‌‌هاي مختلف خدمات‌رساني خودرو

به گزارش ميراث آريا(chtn) حميد بقايي، در حاشيه پنجمين اجلاس آموزش گردشگري آسيا و اقيانوسيه ضمن بيان اين مطلب گفت:با توجه به اينکه سال گذشته در خصوص گردشگران ورودي 25 درصد رشد داشته‌ايم پيش‌بيني مي‌کنيم اگر همين روند ادامه پيدا کند امسال ميزبان 3 ميليون گردشگر ورودي که بيشترشان را گردشگران فرهنگي تشکيل مي‌دهند، باشيم.

وي در خصوص ساماندهي خدمات خودرويي در کشور گفت: در مذاکرات با سازمان راهنمايي و رانندگي کشور درصدديم تا خدمات خودرويي کشور را ساماندهي کنيم.

بقايي ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هاي توليد کننده خودرو اين کار را انجام مي‌دهند ولي به صورت مجزا و ناکافي.

وي ادامه داد: ما درصدديم طرحي را ارائه کنيم که برنامه‌هاي مختلف خدمات‌رساني خودرو در کنار هم قرار بگيرد. چرا که آنچه اکنون رخ مي‌دهد هم کافي نيست و هم اطلاع‌رساني خوبي نشده است و مردم هنوز از آن خبر ندارند. البته اين وظيفه بخش خصوصي است که اين کار را ساماندهي کند.

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: يکي ديگر از مشکلات خدمات رساني خودروها نرخ‌هاي متفاوتي است که در اين زمينه ارائه مي‌شود. ما سعي داريم سيستم مکانيزه‌اي را بوجود بياوريم که طي آن يک کارت اشتراک هوشمند براي مشترکان صادر شود که نياز به پرداخت نقدي هم نباشد و به اين ترتيب سرويس‌دهي در جاده‌ها نيز به راحتي انجام شود.

وي ادامه داد: همچنين قصد داريم اين طرح را در قالب هزار مجتمع خدمات رفاهي بين‌راهي که در حال ساختش هستيم ساماندهي کنيم.

بقايي با اشاره به نقش سازمان ميراث فرهنگي در اين طرح گفت: به عنوان مجري سفر در کشور در اجراي اين طرح نيز حضور فعال خواهيم داشت، چرا که با اجراي اين طرح هم کيفيت خدمات بالا مي‌رود و هم امنيت سفر بيشتر مي‌شود. وظيفه کانون اتومبيل‌راني و جهانگردي نيز اين است به عنوان بخش خصوصي خدمات خوردويي را ساماندهي کند. /102

انتهای پیام/

کد خبر 1387022015