وي افزود: به همين منظور کميته کاري تشکيل شده است تا با دريافت نظرات کارشناسان پژوهشگاه و معاونت ميراثفرهنگي اقدام به ايجاد رشتههاي ميراثفرهنگي در مقطع کارودانش کنيم.
احمدي خاطرنشان کرد: هماکنون مشغول بررسي ايجاد رشتههاي مرمت آثار و مرمت بناهاي تاريخي هستيم اما هنوز به توافق جمعي براي ايجاد اين رشتهها نرسيدهايم. ضمن آنکه رشتههاي مرتبط با صنايعدستي و گردشگري ايجاد شده است.
به گفته مدير کل بخش آموزش سازمان ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري لازم است برخي از رشتهها علاوه بر ايجاد در مقطع کارو دانش در دانشگاهها نيز ايجاد شود و به همين دليل درصدد توسعه اين رشتهها در دانشگاههاي سراسر کشور هستيم.
وي درباره مزيت آموزش رشتههاي ميراثفرهنگي در مقطع کارودانش به ميراث آريا، گفت: دانشآموزان ميتوانند با گذراندن اين رشتهها به عنوان کارآموز در کنار استادکاران و مرمتگران اقدام به مرمت بناهاي تاريخي کنند و از اين طريق تجربههاي لازم را به دست آورند.
احمدي ادامه داد: دانشآموزان با ادامه تحصيل در دانشگاه ميتوانند خود به استادکار و مرمتگر بنا تبديل شوند.
وي درباره مذاکرات صورتگرفته با وزارت علوم اظهار داشت: در پيشنهادي که به وزارت علوم از سوي اداره آموزش داده شد، وزارت علوم با گذراندن واحد آشنايي با هنر ايران در رشتههاي هنر موافقت کرده است.
به گفته اين کارشناس، سازمان پيشنهاد گذراندن اين واحد را به عنوان واحد اختياري براي تمامي رشتههاي دانشگاهي داده است که هماکنون در وزارت علوم در حال بررسي است.
115/
انتهای پیام/