سيستم هاي مديرت مقصد عامل موفقيت صنعت گردشگري است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، دانشجوي دکتري گردشگري الکترونيکي در همايش تخصصي گردشگري الکترونيک درباره شناخت و معرفي \"نظام مديرت مقصد\" در جهان و جايگاه آن در ايران (DMS)، گفت: شناخت و معرفي سيستم هاي مديريت مقصد براي توسعه گردشگري هر کشوري لازم است .

صفري افزود: توسعه سيستم هاي سازمان هاي مديريت مقصد گردشگري رويکردي نوين در بخش گردشگري ايران است .

وي تصريح کرد: در اين همايش به سيستم مديرت مرکز و ساختار عملکرد آنها و نتايج و سياست هاي پيشنهادي به آن مي پردازم .

صفري با بيان اينکه مقاصدي که اطلاعاتي دقيق و متناسب و به موقع در اختيار گردشگران قرار مي دهند از گردشگران بيشتري برخودارند ، اضافه کرد: کشور ايران به رغم برخوداري از پتانسيل هاي غني فرهنگي، تاريخي تاکنون نتوانسته از اين امکانات به نحو اثربخش استفاده کند .

وي ادامه داد: به کارگيري سيستم هاي مديريت مقصد براي موفقيت صنعت گردشگري اجتناب ناپذير است و فناوري اطلاعات و ارتباطات امروز در اين زمينه مورد استفاده قرار ميگيرد .

صفري با بيان اينکه سازمان هاي مديريت مقصد، مديريت و بازاريابي مقاصد را برعهده دارند، اضافه کرد: سيستم هاي مديريت مقصد به يک سري اطلاعات کامپيوتري شده مي گويند که اطلاعاتي راجع به امکان رزواسيون هتل ها و انجام ثبت نام را نشان داده و راجع به کشور مقصد و شرايط هتل ها و جاذبه ها اطلاعاتي را در اختيار گردشگران قرار مي دهد.

دانشجوي دکتري گردشگري الکترونيکي تصريح کرد: بهترين سيستم هاي مديريت مقصد، عبارتند از سيستم هاي مديريت همکاري بخش خصوصي و دولتي، بهينه سازي روابط با گروه هاي هدف ، تامين اطلاعات گردشگري به روز و جذاب، دادن امکان رزرواسيون آسان و کاهش سيستم هاي بازاريابي.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 138703304