اروپا و آمريکا بيشترين خريداران فيروزه ايران

داوود سالاري نژاد در گفتگو با ميراث آريا (chtn) با بيان اين مطلب اظهار داشت: بيشترين ميزان صادرات اين توليدات به کشورهاي کانادا، ايتاليا و آمريکا که شناخت بيشتري نسبت به فيروزه دارند، صورت مي گيرد.

وي با بيان اينکه بيشترين ميزان سود در توليد فيروزه مربوط به صادرات اين محصولات است، افزود: قدرت خريد داخل کشور براي اين محصولات به جز نقاطي از شهرهاي بزرگ چون تهران نسبتاً پايين است.

مديرعامل شرکت پخش فيروزه نيشابور با اشاره به اينکه در راستاي افزايش بازار براي اين توليدات، به برپايي نمايشگاه هاي تخصصي فيروزه اقدام کرده ايم، بيان داشت: با برپايي نمايشگاه هاي موقت در نقاط مختلف به ويژه در شهر تهران گامي موثر را در شناساندن اين توليدات برداشته ايم.

سالاري نژاد با تأکيد بر اينکه در حال حاضر شناخت فيروزه و کاربرد آن تاحدي نسبت به گذشته براي مردم راحتتر شده است، گفت: با وجود شناخت خوبي که خريداران از فيروزه دارند هنوز نيز شناخت توليدات اصل و غير اصل براي همگان امکانپذير نيست.

وي ادامه داد: بر مبناي اين ديدگاه بخش مهمي از امکان شناخت محصولات براي خريداران به اعتمادي است که خريداران به فروشنده داشته در غير اين صورت شناسايي توليد اصل از غير اصل تا حدي غير ممکن است.

مدير عامل شرکت پخش فيروزه خاطر نشان کرد: متأسفانه ورود کالاهاي چيني در بازار فيروزه نيز چون ساير توليدات صنايع دستي ديده مي شود ولي شناخت اين محصولات به دليل نداشتن کيفيت فيروزه اصيل ايراني براي خريداران کار مشکلي نيست./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387040231