توسعه اقتصادي هر کشور با گردشگري امکان پذير است

به گزارش ميراث آريا(chtn)،رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: در نگرش مديريت گردشگري، ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي گردشگري ازلحاظ فرهنگي و اقتصادي داراي اهميت خاصي است.

عزيزالله سيفي افزود: تفاوت اين نگرش‌ها خود گوياي قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري است و اين نکته را به اثبات مي‌رساند که گردشگري هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه فرهنگ داراي ميدان عمل گسترده اي است و هنگامي که تنها بر يکي از اين دو جنبه تاکيد شود، بخشي از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي گردشگري ناديده گرفته مي‌شود.

وي با بيان اينکه گردشگري موضوعي فرهنگي است و با گذشته و تاريخ بشر سروکار دارد ،افزود: اين گذشته يادآور شيوه هاي زندگي ، تفکر و تمدن انسان هاي يک سرزمين است و يادگارهاي آن‌ها را به صورت ميراث فرهنگي به نسل هاي آينده منتقل مي کند.

وي اظهار داشت: اين فرهنگ به خودي خود ثروتي بزرگ است که از گذشتگان بر جاي مانده است و با وجود ارزش و اعتبار والاي آن نمي‌توان آن را با ارزش‌هاي اقتصادي سنجيد.

وي با اشاره به اينکه ميراث فرهنگي يک سرزمين در درجه نخست به مردم آن سرزمين تعلق دارد و به هيح روي نمي‌توان تاريخ و هويت يک ملت را به معامله گذاشت ،تصريح کرد: از اين ديدگاه گردشگري دريچه‌اي است براي نشان دادن هويت يک سرزمين و يک ملت و تاريخ ملت و برقراري ارتباط جهاني با فرهنگ‌هاي ديگر است.

وي ادامه داد: گردشگري موضوعي افتصادي نيز هست و به هيچ روي نمي‌توان آثار اقتصادي آن را که در برگيرنده و محرک فعاليت‌هاي اقتصادي گوناگوني است ، ناديده گرفت.

وي يادآور شد : آمارهايي که به طور پيوسته درباره مسائل اقتصادي گردشگري در کشورهاي مختلف ارائه مي‌شود به خوبي نقش و اهميت گردشگري را در توسعه اقتصادي و بهبود وضعيت افتصادي کشورها نشان مي‌دهد.

وي بر نقش برجسته عملکردهاي اقتصادي گردشگري بر بهبود سريع اشتغال و کاهش نرخ بيکاري ، گسترش واحدها و فعاليت‌هاي اقتصادي و درآمدهاي قابل توجه آن تاکيد کرد و گفت: امروزه هر کشوري بسياري از اعتبارت خود را با هدف توسعه بخش گردشگري و تقويت زير ساخت هاي گردشگري در تبليغات جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي هزينه مي‌کنند.
/104


انتهای پیام/

کد خبر 1387040927