استفاده از طراحي سنتي و علمي در مبلمان و طراحي تاسيسات گردشگري

گبه گزارش ميراث آريا (chtn)، محمدشريف ملک‌زاده صبح امروز در نخستين همايش بين‌المللي تجارت، جهاني مبلمان، طراحي و دکوراسيون داخلي و گردشگري در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما با بيان اين مطلب تصريح کرد: بايد به سمتي برويم که با ادبيات واحد مشکلات توسعه مبل ايران را بشناسيم.

ملک‌زاده با بيان اينکه به لحاظ طراحي مبلمان در کشور فقر داريم افزود: پيوند کارآفرينان و فعالان صنعت مبل با مراکز تحقيقات و پژوهش کم است و به همين دليل به روز شدن دانش دست‌اندکاران صنعت مبلمان کمتر انجام مي‌شود.

وي بر دستيابي به ادبيات واحد و منشور ملي در صنعت مبلمان تاکيد کرد و افزود: مسير براي حرکت در جهت توسعه و دستيابي به بازارهاي جهاني بايد تعريف شود.

ملک‌زاده با اشاره به وجود برنده‌هاي مختلف در کشور از جمله برند فرش گفت: اين مزيت مهمي است که مي‌تواند کمک کند گردشگران ايران را بشناسند و صنعت مبلمان نيز مي‌تواند باعث شناساندن بيشتر ايران به گردشگران خارجي شود.

وي با اشاره به ضرورت اجراي پژوهش‌هاي مردم‌شناسي در صنعت مبلمان تصريح کرد: بومي کردن صنعت مبلمان يکي از راه‌هاي توسعه اين صنعت است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به فرابخشي بودن گردشگري افزود: با استفاده از تمام رشته‌ها و صنايع‌ مي‌توانيم کشورمان را به گردشگران بشناسيم. گردشگري صنعتي نيز راه را براي شناسايي ايران در حوزه‌هاي مختلف هموار مي‌کند.

ملک‌زاده با اشاره به ضرورت طراحي و دکوراسيون و مبلمان سنتي در هتل‌ها و مراکز اقامتي گفت: عجين شدن تاسيسات گردشگري با طراحي سنتي و علمي و مبلمان تخصصي مي‌تواند راه را براي معرفي بيشتر ايران باز کند.

وي گفت: در برخي مراکز اقامتي طراحي‌ها نشان از آن دارد که کار علمي و تخصصي در اين زمينه انجام نشده است.

ملک‌زاده گفت: معماري اسلامي ايراني ما در دنيا زبانزد است و بسياري از مراکز اقامتي به خاطر معماري تخصصي و سنتي در دنيا مشهور بوده است اما در سال‌هاي اخير مي‌بينيم که به اين معماري توجه مناسب نشده است.

وي خواستار تعامل دست‌اندرکاران گردشگران با دست‌اندرکاران صنعت مبلمان شد و گفت: بيائيد بار ديگر هنر ايراني را به نمايش بگذاريم.

105/

انتهای پیام/

کد خبر 138704197