وي ادامه داد: در بسياري از اين کارها اصالت از ميان رفته است به شکلي که هنرمندان با تلفيق طرحهاي مختلف سعي در ايجاد طرحي نو دارند در حالي که اصالت و هويت کار را نابود ميکنند.
اين هنرمند جوان با اشاره به اينکه تنها بازمانده از هنرمندان منبت ترسيمي در کشور است، اظهار داشت: بارها براي به خدمت گرفتن هنرجو به سازمانهاي مختلف رجوع کردهام اما به هيچ عنوان موفق نشده ام کاري انجام دهم .اين در حالي است که براي آموزش هيچ چشم داشتي نيز نداشتهام.
واقعي دوست افزود: قدمت اين نوع از منبت را شايد بتوان با خط ميخي همزمان کرد ضمن اينکه تا به امروز براي هيچ دستگاه و ماشيني امکان کپي از طرح اين کار فراهم نشده است که اين خود يک مزيت است.
وي با بيان اينکه با وجود نيمه منسوخ شدن اين کار در ايران فروش من در داخل کشور صفر است، گفت: متأسفانه ميزان تبليغ و نوع تبليغات نيز براي اين هنر مناسب نبوده است و اگر تبليغي نيز وجود داشته است به دليل ناکافي بودن توليدات در مقابل تبليغات موفق نبوده است.
اين منبتکار نبود مديريت صحيح بر روي چوب در کشور را يکي از مشکلات عمده منبت کاران در داخل دانست و بيان داشت: در حال حاضر در کشور با کمبود چوب روبرو نيستيم اما چوب مرغوب کم داريم و اين در حالي است که چوبهاي وارد شده در کشور نيز از مرغوبيت کافي برخوردار نيستند.
مهرجو واقعي دوست خاطر نشان کرد: هزينههاي خريد چوب خوب نيز بسيار بالاست شايد قيمت يک مترمربع چوب گردو يک ميليون تومان باشد و اين ميزان از چوب براي ايجاد يک کار ارزشمند بسيار کم است.
وي همچنين بازار خارجي منبت ترسيمي را تا حدي راضي کننده دانست و تصريح کرد: اکثر صادرات به کشورهاي شيخ نشين است که با شرکت در نمايشگاههاي خارج از کشور بازار خوبي را داشتهايم و صادرات به اروپا نيز در حد خريد کلکسيونرها بوده است./111
انتهای پیام/