مريم حسن زاده در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: اگر توليد کنندگان به آن سطح از بازاريابي در توليد محصولاتشان دست يابند که بدانند بازار مناسب کالاهايشان کجاست، لزومي ندارد در همه نمايشگاه‌ها حضور يابند.

وي با اشاره به اينکه مشکل اصلي اغلب صنعتگران اين است که نمي‌دانند کجا بازار بهتري برايشان وجود داد،‌ اظهار داشت: با شناسايي بازار فروش مي توان با دقت بيشتري در نمايشگاه‌ها و بازارچه
‌هاي صنايع دستي شرکت کرد.

مدير عامل شرکت کيمياي هستي کوير ادامه داد: بحث بازارچه‌هاي صنايع دستي نيز که از مدتي پيش در بعضي از استان‌ها امکان اجرا يافته است نيز تنها در صورت وجود تبليغات مناسب و مکان يابي صحيح موفق است.

اين توليد کننده صنايع دستي با بيان اينکه طرح‌هاي اراده شده توسط اين شرکت طرح‌ها و نقوشي منحصر به فرد بر روي ظروف شيشه ‌اي است، گفت: با گذشت تنها چند ماه از ورود کالاهاي ما به بازار دغدغه کپي برداري از طرح‌ها به وجود آمده است.

حسن زاده تصريح کرد: وجود اتفاقات اين چنيني سبب شده است که توليد کنندگان به فکر ثبت طرح‌هايشان بيافتند اما تجربه ثابت کرده است که در کشور ما با انجام اين کار نيز نمي توان از کپي‌هاي اين چنيني جلوگيري کرد.

اين هنرمند خراساني خاطر نشان کرد: حفظ طرح‌ها، ‌تنوع در کار، کاربردي کردن رشته‌هاي صنايع‌دستي و حفظ سنت‌هاو فرهنگ در توليدات صنايع دستي نيازمند حمايت و صرف هزينه است که در بسياري از مواقع از عهده صنعتگر خارج است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387050318