وي افزود: اولويتهاي خاص اجراي اين طرح آموزشي آن به توجه به اولويت به بخشهاي خصوصي و موسسات واجد شرايط واگذار ميشود.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: از جمله موارد ديگري که دفتر برنامهريزي آموزشي سعي و تلاش خود را بر آن معطوف کرده است تا بدان دست يابد؛اجراو برگزاري دورههاي گردشگري و هتلداري به صورت آْموزش الکترونيکي، نيم حضوري و مکاتبهاي است.
وي در همين زمينه ادامه داد: براي رسيدن بدين منظور از صاحبنظران و موسساتي که علاقمند به اجراي دوره هايي با روشهاي ذکر شده باشند ؛خواسته شده تا درصورت پيشنهادات و راهکارهاي مناسب آنها را طي يک بسته آموزشي ارائه کنند.
ارجمندي افزود: اين بستههاي آموزشي پس از بررسي و از تاييد، منجر به ارائه مجوزهاي لازم در اين راستا اين حرکت آموزشي است.
مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزشي در معاونت فرهنگي سازمان به مورد ديگري که اين دفتر در تلاش براي اصلاح و رفع آن است، اشاره کرد و گفت: بازنگري عمده و استانداردسازي جزوهها و کتابهاي مورد استفاده براي دورههاي مصوب به جاي استفاده از جزوات قديمي از جمله اين اصلاحات است که قرار است در روش جديداز کتابهاي روز دنيا استفاده شود و کتاب جايگزين جزوه شود.
ارجمندي با اشاره به مزيت اين روش، اظهار داشت: استفاده از مطالب روز و مطابق با استانداردهاي آموزشي و ماندگار ماندن کتابها از جمله مزيتهاي اين روش به شمار ميرود و اين امکان را به فراگيران ميدهد که در صورت لزوم به آن مراجعه کرده و از آن استفاده کنند.
وي ادامه داد: همچنين دفتر برنامهريزي آموزشي از صاحبنظران داراي نظر و پيشنهادات سازنده براي ارتقاء سطح کيفي آموزش کشور، دعوت ميکند تا با ارائه ايدهها و تکنيکهاي جديد آموزشي که بتواند راهگشاي توسعه و گسترش سطح دانش عمومي و تخصصي گردشگري و اعتلاء اين بخش از آموزش کشور باشند.
اين مقام مسئول در ادامه صحبتهاي خود خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعيت جهان، صنعت گردشگري يکي از پراهميتترين و در عين حال منابع درآمدزا براي کشورها به شمار مي رود تا جائي که اين امر باعث ايجاد رقابت فشرده، افزايش سطح رشد اقتصادي و اجتماعي و ايجاد انگيزه در بين فعالان خواهد شد.
وي درباره آموزش در سه حوزه سازمان گفت: آموزش در ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از جايگاه ويژهاي برخوردار بوده و اهميت قابل ملاحظهاي را داراست تا آنجا که ميتوان با برنامهريزي صحيح و استفاده از کارشناسان و استادان برنامه ريزي آموزشي، به کارگيري پتانسيلهاي موجود، وسايل و امکانات آموزشي و تکنولوژي نوين در ايجاد مهارتهاي تخصصي براي علاقمنداني که به هر نحو سعي دارند در اين حوزه فعاليت کنند، اقدام کرد.
مدير کل دفتر برنامهريزي آموزشي در معاونت فرهنگي سازمان افزود: در همين راستا دفتر برنامهريزي آموزشي تلاش کرده است تا با بهکارگيري توانمنديهاي موجود و استفاده از تکنيکهاي روز آموزشي سطح آموزشهاي ميراث فرهنگي، گردشگري، هتلداري و صنايع دستي را ارتقاء بخشيده و با برنامهريزي و نظارت مستمر به سطح بالايي از کيفيت و استانداردهاي آموزشي دست يابد.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به تعداد 27 موسسه مجري دوره هاي آموزشي تحت پوشش دفتر در استان تهران و 30 موسسه در ساير استانهاي کشور که مجوز برگزاري دورههاي مصوب را دريافت کرده هنوز در برخي از استانها علي رغم نيازهاي آموزشي فاقد موسسه هاي آموزشي هستيم.
ارجمند در پايان خاطرنشان کرد: البته وجود اين مشکلات باعث شده که اشخاص کمتري براي ايجاد چنين مرکزي اعلام آمادگي نشان دهند که از آن جمله کافي نبودن امکانات مالي و عدم تسهيلات لازم براي تاسيس و راه اندازي اين موسسات به شمار ميرود. /120
انتهای پیام/